ساختار معاونت
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 948
بازديدکنندگان امروز: 2153
کل بازديدکنندگان: 9823293
بازديدکنندگان آنلاين: 7
زمان بارگزاري صفحه: 1.0140 ثانيه

                                                     
  دکتر عباس مقدم
                                   عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
                                                                                                                                             
 

وظايف و مسئوليتهاي مدير امور آموزشي و تحصیلات تکمیلی:

1-نظارت بر ثبت نام و تعيين واحد دانشجويان رشته هاي مختلف دانشگاه.

2-رسيدگي به برنامه هاي آموزشي دانشگاه و اظهار نظر در مورد تغيير يا توسعه آنها.

3-مطالعه و اتخاذ تصميم در مسائل آموزشي دانشجويان از لحاظ پيشرفتهاي علمي، عملي آنان.
4-نظارت بر صدور گواهينامه پايان تحصيلات و ريز نمرات و تأئيديه مدارك تحصيلي.

5-نظارت بر امور مربوط به وظيفه عمومي دانشجويان و صدور گواهي اشتغال به تحصيل آنان.

6-نظارت بر امور نقل وانتقال دانشجويان با توجه به مقررات و ضوابط تعيين شده.

7-برقراري ارتباط با ساير دانشگاهها و مؤسسات آموزشي در داخل يا خارج از كشور به منظور مبادلات دانشجوئي و آموزشي.

8-تهيه و تنظيم آمار و اطلاعات رشته هاي مختلف و ارسال آنها به مراجع ذيصلاح.
9-انجام مكاتبات اداري از قبيل صدور تائيديه هاي تحصيلي و ريز نمرات و گواهي هاي رتبه اول و گواهي هاي  صادره به حوزه هاي نظام وظيفه و گواهي هاي 10-اشتغال به تحصيل و ساير مكاتبات با سازمان ها و وزارتخانه ها و دانشگاههاي كشور
 11-انجام امور مربوط به ثبت نام پذيرفته شدگان جديدالورود دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري
12-انجام امور مربوط به اطلاع رساني دقيق و سريع واحدهاي مختلف به مراجع مختلف
13-انجام امور كارشناسي پرونده هاي ارجاعي به كميسيون موارد خاص و تهيه صورتجلسات مربوط
14-انجام امور درخواستي از مراجع مختلف حسب مورد
15-ارائه گزارش هاي عملكرد سالانه مديريت تحصيلات تكميلي
16-تهيه مجموعه هاي مجلد آئين نامه ها و بخشنامه هاي دوره هاي تحصيلات تكميلي 
17-اداره کليه امور آموزشي دوره‌هاي تحصيلات تکميلي با هماهنگي معاونت محترم آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه.
18-ارزيابي پيشرفت علمي و عملي تحصيلي دانشجويان مقاطع کارشناسي‌ارشد و دکتري و اتخاذ تصميم در مسائل آموزشي آنان.
19-انجام امور کميته‌هاي برنامه‌ريزي تحصيلات تکميلي در ارتباط با برنامه‌هاي آموزشي دانشگاه، تغيير برنامه درسي، توسعه آنها، تهيه برنامه رشته‌هاي جديد و تجديد نظر در آن، تنظيم آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوطه.
20-انجام امور مربوط به تأسيس رشته‌هاي تحصيلي جديد از تنظيم مدارک تا هماهنگي‌هاي لازم در زمينه انجام مکاتبات با دبيرخانه شوراي‌عالي گسترش جهت دريافت مجوز.
21-انجام امور مربوط به مشمولين و وظيفه عمومي دانشجويان مذکري که خدمت سربازي را انجام نداده و از معافيت تحصيلي استفاده مي‌نمايند.
22-انجام خدمات آموزشي دوره‌هاي تحصيلات تکميلي از پذيرش، ثبت‌نام، امتحانات تا فارغ‌التحصيلي يا اخراج، انصراف، ترک تحصيل، مشروطي و همچنين آموزش رايگان، نظام وظيفه، مکاتبه با دانشگاه مقطع قبل دانشجو جهت دريافت تأييديه تحصيلي و... و نظارت بر حسن اجراي خدمات آموزشي در دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و گروه‌هاي موجود در دانشگاه.
23-برنامه‌ريزي براي گسترش دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در دانشگاه در قالب برنامه‌هاي کلان دانشگاه و کوشش جهت و تحقق آن.
24-تهيه و پيشنهاد بخش‌نامه و دستورالعمل‌هاي مختلف آموزشي در مقاطع کارشناسي‌ارشد و دکتري با همكاري مسئولان ذي‌ربط.
25-تدوين و پيشنهاد اصول كلي برنامه‌هاي آموزشي دانشگاه در مقاطع کارشناسي‌ارشد و دکتري در چهارچوب قوانين دفتر گسترش آموزش عالي به گروه‌ها و نظارت بر اجراي آنها پس از تصويب.
26-جمع‌آوري، تنظيم و ارسال ظرفيت پذيرش دانشجو براي آزمون کارشناسي‌ارشد به سازمان سنجش.
27-مطالعه و اتخاذ تصميم درباره مسائل آموزشي و تنظيم برنامه‌هاي درسي و برنامه‌ريزي زمان‌بندي ثبت‌نام و امتحانات مقاطع کارشناسي‌ارشد و دکتري و نظارت بر اجراي آن.
28-نظارت بر اجراي دقيق مقررات و آيين‌نامه‌هاي آموزشي دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در دانشکده‌ها.
29-نظارت بر حسن اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي آموزشي دوره‌هاي تخصصي و ارزيابي آن و ارائه گزارش به معاون آموزشي جهت طرح در هيأت رئيسه دانشگاه.
30-انجام تمهيدات لازم درباره امتحان جامع دوره‌هاي دکتري(تأييد هيأت داوران، معرفي نماينده، تأييد نتايج امتحان و...)
31-بررسي پيشنهاد ارائه دروس جديد از سوي دانشکده‌ها، تصويب و ارسال به شوراي دانشگاه، شوراي‌عالي برنامه‌ريزي و سپس انعکاس نتيجه به دانشکده‌ها.
32-بررسي درخواست تمديد سنوات تحصيلي و مهلت خاتمه پروژه دانشجويان.
33-برگزاري جلسات شوراي تحصيلات تکميلي دانشگاه و تنظيم دستور جلسات آن.
34-تنظيم و تصويب مقرراتي در مورد نظم بخشيدن به مراحل دفاع از پايان‌نامه‌هاي دانشجويان و انجام رساله‌هاي دوره‌هاي دکتري، آزمون‌هاي دکتري و امتحان جامع و....
35-تکميل فرم‌هاي ارسالي از سوي وزارت متبوع در خصوص رشته‌هاي ممتاز و اعلام رشته‌هاي داراي ويژگي‌هاي فوق به وزارت متبوع.
36-انجام کليه امور مربوط به پرداخت حق التدريس به اساتيد
37-تهيه و انتشار مجموعه‌اي در خصوص نحوه تهيه، تدوين و اصول نگارش پايان‌نامه‌ها در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي.
38-تهيه و تنظيم آمار دانشجويان کارشناسي‌ارشد و دکتري و ارسال به واحدهاي مختلف.
39-همکاري مستمر در خصوص ارسال يک نسخه از پايان‌نامه‌ها و چکيده‌هاي فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي کارشناسي‌ارشد و دکتري به مرکز اطلاعات علمي ايران.