بسمه تعالی

دانشجوی عزیز

موفقیت شما را در ورود به دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک گفته و حضورتان را در جمع دانشجویان پرتلاش این دانشگاه گرامی می‌داریم. لطفاً ضمن مطالعه‌ی دقیق مطالب این صفحه و لینک‌های مربوطه، مراحل ثبت نام خود را به انجام رسانید. در نظر داشته باشید که:

  1. ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی قم  به صورت الکترونیکی و حضوری می باشد.
  2. عدم انجام ثبت نام الکترونیک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و بلافاصله پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده­اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. 

***

کلیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهر و بهمن ماه 1401 لازم است طبق برنامه زمان‌بندی زیر جهت تکمیل مراحل ثبت نام و تحویل مدارک به وب‌سایت معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه نمایند، در غیر این صورت به منزله انصراف تلقی شده و اسامی به سازمان سنجش اعلام می­گردد.

ثبت نام اینترنتی

کلیه رشته

1401-7-2 الی 8-7-1401

ثبت نام حضوری و

تحویل مدارک به تفکیک رشته

پزشکی و دندانپزشکی

الف تا س 9-7-1401

ش تا ی 10-7-1401

پرستاری و مامایی

الف تا س 11-07-1401

ش تا ی 12-07-1401

اتاق عمل

1401-07-16

هوشبری

 

علوم آزمایشگاهی

 

بهداشت عمومی

1401-07-17

 

مهندسی بهداشت محیط

 

مهندسی بهداشت حرفه ای

 

کارشناسی فوریتهای پزشکی

 

شروع کلاس ها : 18 مهرماه 1401

 

قبل از شروع ثبت نام اینترنتی مدارک ذیل را اسکن نمایید و از وضوح مدارک اطمینان پیدا کنید

  • پذیرفته شدگان قبل از آغاز ثبت نام اینترنتی، اسکن مدارک مربوطه (اسکن مدارک حتمأ از اصل مدرک باشد)را با حجم فایل حداکثر 500 کیلو بایت آماده نموده تا مراحل ثبت نام سریعتر و راحت‌تر صورت پذیرد. همچنین از ارسال تصویر مدارکی که با دوربین گوشی همراه تهیه نموده‌اید خودداری فرمایید.
  • لطفا ابتدا فرم­های مربوطه را پرینت و پس از تکمیل و اسکن مجدد به صورت فایل JPG  در سامانه سیپاد بارگذاری نمائید.

مدارک لازم جهت ثبت‌ نام الکترونیکی

  1. کلیه صفحات شناسنامه
  2. عکس رنگی زمینه سفید ۴*۳ 
  3. پشت و روی کارت ملی هوشمند و در صورتی که جهت تعویض به مراجع ارسال شده است تصویر رسید مربوطه
  4. کارت یا گواهی واکسن کووید -19 (کرونا)
  5. کارنامه علمی شامل درصد دروس کنکور و کارنامه نهایی شامل قبولی کد رشته محل
  6. مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان):

پذیرفته شدگان فاقد معافیت تحصیلی و همچنین دارای معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی (با هر تاریخ اعتباری، معافیت تحصیلی آنان باطل می باشد). می­بایست جهت اخذ و تایید معافیت تحصیلی دانشجویی به سایت https://sakha.epolice.ir مراجعه نموده و برای این دانشگاه (دانشگاه علوم پزشکی قم ) درخواست معافیت دهند. لازم به ذکر است این قبیل دانشجویان پس از ارسال درخواست از طریق سایت مذکور می توانند نسبت به ثبت نام اینترنتی این دانشگاه اقدام نمایند.

دانشجویان دارای کارتهای پایان یا معافیت از خدمت ( موارد خاص، پزشکی، تکفل و...) می بایست تصویر کارت خود را در سامانه سیپاد به هنگام ثبت نام اینترنتی بارگذاری نمایند.

دانشجویان انصرافی( فقط یکبار انصراف) و همچنین دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع قبلی دانشگاهی می بایست نامه فراغت یا انصرافی خود را از دانشگاه قبلی گرفته و جهت ثبت آن به مراکز پلیس +10 مراجعه نمایند  پس از 24 ساعت در سایت https://sakha.epolice.ir  نسبت به درخواست معافیت برای این دانشگاه اقدام نموده سپس نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

  1. فرم ثبت نام ( دانلود )
  2. پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (سالی واحدی یا ترمی واحدی  نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶) مدارک زیر را برای ثبت نام در سامانه نمایند:
  • نظام سالی واحدی   یا   ترمی واحدی: تصویر مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی-تصویر مدرک و یا گواهی دیپلم با مهر و امضای مدیر دبیرستان-تصویر کارنامه تحصیلی دیپلم با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش-تصویر کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش  
  • نظام آموزشی  جدید (۳-۳-۶): تصویر مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان- فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای مدیردبیرستان- تصویر کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  • دانشجویان انصرافی دوره‌ی روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حداکثر تا تاریخ 25-12-1400لازم است علاوه بر اسکن مدارک قید شده در بند ۵ فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز اسکن نمایند. دانشجویانی که به هر دلیل تا تاریخ  25-12-1400 نسبت به انصراف قطعی و انجام تسویه حساب با دانشگاه اقدام ننموده اند مجاز به ثبت نام نمی باشند. 
  • دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی و گروه آموزشی پزشکی : تصویر مدرک دوره کاردانی
  1. فرم های تعهد( مختص کلیه دانشجویان به تفکیک سهمیه منطقه )
  • فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور (تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است).  «فرم‌ شماره 1»
  • پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های  منطقه ۱ و رزمندگان و ایثارگران می‌بایست «فرم‌ شماره 4» را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • پذیرفته‌شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق ۲  و ۳  می بایست «فرم‌ شماره 6» را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز به غیر اتباع) نیازی به تکمیل فرم های شماره ۴ و ۶ ندارند.

 تذکر: دانشجویانی که فاقد شغل می باشند در گزینه اشتغال ؛ فاقد شغل را انتخاب نمایند در نتیجه سایر موارد مربوطه غیرفعال خواهد شد.

کلیه پذیرفته شدگان می بایست جهت درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم متوسطه و پایان دوره پیش‌دانشگاهی به سایتemt.medu.ir  مراجعه نموده وپس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری نمایید .(راهنما)

تذکرات مهم:

 1-در بخش نوع مدرک "تاییدیه تحصیلی(دانشگاه ها + سایر سازمانها) انتخاب شود. "

2- در بخش مشخصات استعلام گیرنده؛ نوع استعلام گیرنده: وزارت بهداشت - استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی قم انتخاب شود و عنوان استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی قم تایپ گردد.

  1. تصویر موافقت نامه بی قید و شرط محل کار و موافقت نامه مرخصی (کارمندان رسمی و پیمانی) «فرم شماره12»
  2. فرم مشخصات متقاضیان افغانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1401 ( فرم شماره 15)
  3. سند تعهد محضری ( اتباع ایرانی و غیر ایرانی) که اصل آن به دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شده و کپی آن منضم به امضای دفتر حقوقی می بایست به اداره خدمات آموزشی ارائه شود.
  4. سند تعهد محضری افرادی که در شهر قم امور خود را انجام می دهند می بایست در دفتر اسناد رسمی شماره 86 قم، واقع در میدان جهاد ابتدای بلوار رضوی انجام گیرد. شماره تماس دفتر خانه 02537714788؛ چنانچه سند تعهد محضری در شهر دیگری تنظیم گردد می بایست نماینده حقوقی دانشگاه علوم پزشکی همان شهر سند را تأیید نموده و پذیرفته شده هنگام مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی قم سند را تحویل نماینده حقوقی این دانشگاه نماید.ضامنین می بایست کارمند بخش دولتی یا خصوصی باشند. (شماره تماس کارشناس حقوقی دانشگاه: 02531071406)
  5. فرم سند تعهد پذیرفته شدگان مناطق محروم مقطع دکتری (تعهد 3 برابر) (فرم شماره 14)
  6.    فرم سند تعهد پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی (تعهد 3 برابر) (فرم شماره 20)
  7. فرم سند تعهد پذیرفته شدگان بومی (تعهد یک و نیم برابر) (فرم شماره 21)
  8. تصویر مستندات مربوط به ایثارگری
  9. واریزی شهریه جهت دانشجویان ظرفیت مازاد(شهریه پرداز)

تذکر: تنها فرمهای شماره 14، 20 و 21 نیاز به اخذ سند تعهد محضری و مراجعه به دفتر اسناد رسمی طبق توضیحات بالا دارد. 

جدول شهریه پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد و اتباع کنکور سراسری (شهریه پرداز) :

مقطع دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی )

مبلغ 120 میلیون ریال (معادل دوازده میلیون تومان)

مقطع کارشناسی

مبلغ 70 میلیون ریال (معادل هفتاد میلیون تومان)

 

 

 

 

مبالغ فوق  بصورت علی‌الحساب به عنوان شهریه‌ی نیمسال اول به صورت آنلاین در سامانه سیپاد در ابتدای ثبت نام اینترنتی پرداخت گردد.

***

پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی(سراسری و آزاد)

علاوه بر تکمیل موارد فوق، موارد ذیل را نیز بارگزاری و پست نمایید:

  • کلیه پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی می بایست جهت روند امور کنسولی به وب‌سایت saorg.ir مراجعه نموده و پس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری نمایید.

پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی(آزاد بدون کنکور)

الف) متقاضی باید توانایی پرداخت شهریه تا پایان دوره تحصیل را داشته باشد. شهریه یک سال اول هنگام ثبت‌نام دریافت خواهد شد و به هیچ وجه، قابل استرداد نمی‌باشد.

ب) دانشجو موظف به پرداخت شهریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی بوده و انتخاب واحد منوط به تسویه‌حساب مالی می باشد.

تبصره: لازم به ذکر است که افزایش شهریه، فقط در اولین سال ورود دانشجو اعمال شده و بعد از آن تا پایان دوره تحصیل ثابت باقی خواهد ماند.

دوره

رشته

مبلغ کل (سالیانه)

شهریه ثابت

(هر نیمسال)

عملی

( واحد درسی)

نظری

(واحد درسی)

کارورزی و کارآموزی  (ماهیانه)

پایان نامه

کاردانی و کارشناسی ناپیوسته

کلیه رشته‌ها

1815

182

50

32

50

-

کارشناسی

کلیه رشته‌ها

2420

242

67

42

67

-

کارشناسی ارشد

آزمایشگاهی

3630

363

100

64

100

100

غیرآزمایشگاهی

3267

327

90

57

90

90

دکترای حرفه‌ای

پزشکی

4840

484

133

85

323

323

دندانپزشکی تا علوم پایه

5566

557

153

97

153

153

دندانپزشکی بعد از آزمون علوم پایه

7000

700

193

123

193

193

دکترای تخصصی PhD

آزمایشگاهی

5203

520

143

91

346

346

غیرآزمایشگاهی

4477

448

123

78

298

298

دستیاری

کلیه رشته‌ها

4840

484

-

-

-

 

***

هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه‌ی دقیق اطلاعیه‌ی ثبت نام و آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی در تاریخ‌های اعلام شده اقدام نمایید.

 ج) اتباع پذیرفته شده آزاد نیاز به ثبت نام الکترونیکی ندارند.

ثبت نام اینترنتی

سامانه سیپاد جهت ثبت نام اینترنتی

آدرس سامانه سیپاد

https://sipad.muq.ac.ir/Hermes

نام کاربری سیپاد

شماره ملی

رمز ورود

شماره شناسنامه

اتباع غیرایرانی برای ورود به سامانه سیپاد پذیرش:

نام کاربری و رمز : شماره پرونده را وارد نمایند.

پس از ثبت‌نام اینترنتی

با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت حضوری نیز انجام میگردد، لازم است کلیه مدارک در تاریخ های مقرر طبق جدول فوق الذکر  به دانشگاه ارایه گردد.  

از پذیرفتن افراد بدون ماسک معذوریم

ساعت مراجعه حضوری به معاونت آموزشی و دانشجویی فرهنگی: ساعت 8 صبح تا 13

آدرس محل ثبت نام حضوری: قم، خیابان ساحلی، دانشگاه علوم پزشکی قم، زیرزمین دوم، سالن شهیداحدی

مدارک ثبت نام حضوری:

    ثبت نام شما پس از مراجعه حضوری و ارایه مدارک به دانشگاه قطعی خواهد شد. لذا حتی اگر ثبت نام اینترنتی انجام داده باشید، عدم مراجعه به دانشگاه به منزله انصراف است.

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی هوشمند در صورتی که جهت تعویض به مراجع ارسال شده است تصویر رسید مربوطه
  • 6 قطعه عکس تمام رخ
  • کارت یا گواهی واکسن کووید- 19 (کرونا) - https://vcr.salamat.gov.ir
  • تصویر دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن)
  • اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت از آن (برادران)
  • تصویر حکم استخدامی (کارمندان رسمی و پیمانی)
  • اصل موافقت نامه بی قید  و شرط محل کار یا موافقت نامه مرخصی (کارمندان رسمی و پیمانی)
  • اصل مدرک دیپلم یا دوره پیش دانشگاهی
  •  اصل کارنامه تحصیلی با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  •  اصل مدرک دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره کاردانی
  • اصل فرم انصراف از تحصیل
  • پرینت کد پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی
  • پرینت کد رهگیری ثبت نام اینترنتی
  • اصل فیش واریزی منطبق با جدول شهریه جهت دانشجویان شهریه‌پرداز (ظرفیت مازاد و اتباع)
  • فرمهای تعهد ( فرم های شماره 1، 4، 6) بایستی در سامانه سیپاد بارگذاری شده باشد در صورت عدم موفقیت در بارگزاری فرم تکمیل شده را همراه داشته باشید.
  • اتباع:
    • کد پیگیری سامانه saorg.ir

فرمهای دانشجویی که بایستی قبل از حضور در دانشگاه تکمیل و همراه داشته باشید: 

1.فرم اداره مشاوره

2.فرم درخواست خوابگاه

3.فرم رضایتنامه خروج از خوابگاه

4. آئین نامه خوابگاه

5.فرم افراد مجاز به ملاقات با دانشجو

6.مشخصات رایانه ای دانشجویان 

7. فرم تعهدنامه مخصوص بازپرداخت تسهیلات رفاهی

نکات مهم 

  • با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور «کارنامه سبز» صادر میگردد و ممکن است بر اساس این کارنامه در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور نمره حداقل قبولی راداشته باشید . امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود؟!

پذیرفته شده گرامی: «کارنامه سبز»  صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبداء) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس از گذراندن حداقل  دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.

  • همچنان که از طریق دفترچه انتخاب رشته و سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، به آگاهی رسیده است، دانشگاه علوم پزشکی قم تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نداشته و واگذاری خوابگاه، در صورت وجود ظرفیت مازاد، بر اساس اولویت‌های تعیین شده و به صورت محدود، صورت خواهد گرفت.
  • چنانچه دانشجویی همزمان ذخیره دانشگاه ازاد اسلامی پذیرفته شده است تا وصول نتیجه از آن دانشگاه بایستی ثبت نام این دانشگاه را انجام دهد در غیر این صورت عدم مراجعه ثبت خواهد شد.
  • انتخاب واحد در نخستین نیمسال تحصیلی، توسط دانشگاه و پس از تایید ثبت نام اینترنتی و حضوری انجام  می­شود.
  • همه کلاس­های نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401 به صورت حضوری می باشد و انتخاب واحد توسط دانشگاه انجام خواهد شد.
  • شروع کلاسها: 17-7-1401
  • هر گونه توضیح لازم از طریق وب سایت معاونت آموزشی دانشگاه به آگاهی دانشجویان و پذیرفته شدگان عزیز خواهد رسید.

شماره تماس جهت پاسخگویی

لطفا اطلاعیه را با دقت مطالعه فرمایید و حتی المقدور از تماس­های غیر ضروری خودداری فرمایید.

دریافت مدارک (بایگانی پرونده)

خانم احمدی­

02531071311

 

بارگزاری اطلاعات  و انتخاب واحد

آقای طباطبایی

02531071312

 

نظام وظیفه

آقای صدوقی

02531071314

 

کارشناس امور مالی (شهریه)

آقای صابری

02531071317

 

کارشناس  اتباع میهمانی و انتقال

خانم گل محمدی

02531071485

 

کارشناس امور حقوقی

آقای جهانبخش

02531071406

09127468513

جهت اخذ تعهد

 

امور دانشجویی و فرهنگی

رفاهی

02531971502

02531971503

 امور خوابگاه ها

02531971504

02531971505

تغذیه

02531971506

02531971507

فرهنگی

02531971514

31971513 025

دانشکده پزشکی

آقای قدوسی

02531971100

 

دانشکده دندان پزشکی

آقای سیمرغ

02537700094

 

دانشکده پرستاری و مامایی

آقای قادری

02537831370

 

دانشکده بهداشت

خانم رزاقی

02537833362

 

دانشکده پیراپزشکی

آقای یوسفی

02531971112

 

 
 

سامانه نوید: سامانه مدیریت یادگیری نوید جهت کلاسهای مجازی (در صورت لزوم) می باشد.

 

آدرس سامانه نوید

https://muqnavid.vums.ac.ir

نام کاربری نوید

Email.com@شماره دانشجویی

رمز ورود

Sp123456

راهنمای استفاده از سامانه نوید

 

در صورت فقدان هر یک از مدارک ذکر شده به هیچ عنوان ثبت نام انجام نخواهد شد.