بسمه تعالی

دانشجوی عزیز

موفقیت شما را در ورود به دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک گفته و حضورتان را در جمع دانشجویان پرتلاش این دانشگاه گرامی می‌داریم. لطفاً ضمن مطالعه‌ی دقیق مطالب این صفحه و لینک‌های مربوطه، مراحل ثبت نام خود را به انجام رسانید. در نظر داشته باشید که:

* ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی قم  به صورت الکترونیکی و حضوری می باشد.

* عدم انجام ثبت نام الکترونیک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و بلافاصله پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده­اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. 

***

کلیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهر و بهمن ماه 1402 لازم است طبق برنامه زمان‌بندی زیر جهت تکمیل مراحل ثبت نام و تحویل مدارک به وب‌سایت دانشگاه مراجعه نمایند، در غیر این صورت به منزله انصراف تلقی شده و اسامی به سازمان سنجش اعلام می­گردد.

ثبت نام اینترنتی

کلیه رشته

1402/07/17 لغایت 1402/07/22

ثبت نام حضوری و

تحویل مدارک به تفکیک رشته

پرستاری  و مامایی

1402/07/22

پزشکی

1402/07/23

متعهدین خدمت در صورتی که نتوانستند سند تعهد محضری خود را تهیه نمایند تا آخرین روز ثبت نام فرصت دارند.  

اتاق عمل

1402/07/24

هوشبری

پرتوشناسی

علوم آزمایشگاهی

فوریتهای پزشکی

بهداشت عمومی

1402/07/25

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت حرفه ای

دکتری عمومی دندانپزشکی

شروع کلاس های ورودی مهر : 1402/07/26

 

*پس از انجام ثبت نام الکترونیک(اینترنتی) در سایت سیپاد ، روی لینک https://ecnahad.ir/channel/192  کلیک نموده و پس از انتقال به سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ، در دوره مجازی "ایمان و امید،نربان پیشرفت" ثبت نام نمایید و پس از گذراندان دوره ،گواهینامه پایان دوره را به صورت آنلاین از سایت آموزش مجازی دانشگاهیان دریافت نموده و پرینت گواهینامه را در روز ثبت نام حتما همراه داشته باشید و در اولین مرحله روز ثبت نام حضوری به مسجد دانشگاه مراجعه فرمایید و گواهینامه پایان دوره را تحویل دهید. لینکhttps://ecnahad.ir/channel/192 از روز یکشنبه 16 مهرماه فعال خواهد بود.
اگر سوال یا مشکلی در زمینه دوره آموزشی "ایمان و امید،نردبان پیشرفت" و یا دریافت گواهینامه مربوطه داشتید صرفا در پیام رسان ایتا از شماره 09363964100 سوال فرمایید و منتظر پاسخ باشید.

قبل از شروع ثبت نام اینترنتی مدارک ذیل را اسکن نمایید و از وضوح مدارک اطمینان پیدا کنید

  • پذیرفته شدگان قبل از آغاز ثبت نام اینترنتی، اسکن مدارک مربوطه را با حجم فایل حداکثر 200 کیلو بایت آماده نموده تا مراحل ثبت نام سریعتر و راحت‌تر صورت پذیرد. 
  • لطفا ابتدا فرم­های مربوطه را پرینت و پس از تکمیل و اسکن مجدد به صورت فایل JPG  در سامانه سیپاد بارگذاری نمائید.

مدارک لازم جهت ثبت‌ نام الکترونیکی

  1. فرم ثبت نام (پشت و رو)
  2. صفحات شناسنامه
  3. عکس رنگی زمینه سفید ۴*۳ 
  4. پشت و روی کارت ملی و در صورتی که جهت تعویض به مراجع ارسال شده است تصویر رسید مربوطه
  5. مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان):

* دانشجویان دارای کارتهای پایان یا معافیت از خدمت ( موارد خاص، پزشکی، تکفل و...) می بایست تصویر کارت خود را در سامانه سیپاد به هنگام ثبت نام اینترنتی بارگذاری نمایند.

* پذیرفته شدگان فاقد معافیت تحصیلی و همچنین دارای معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی (با هر تاریخ اعتباری، معافیت تحصیلی آنان باطل می باشد). لذا می­بایست جهت اخذ و تایید معافیت تحصیلی دانشجویی به سایت https://sakha.epolice.ir مراجعه نموده و برای این دانشگاه درخواست معافیت دهند. لازم به ذکر است این قبیل دانشجویان پس از ارسال درخواست از طریق سایت مذکور می توانند نسبت به ثبت نام اینترنتی این دانشگاه اقدام نمایند.

* دانشجویان انصرافی( یکبار انصراف) و همچنین دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع قبلی دانشگاهی می بایست نامه فراغت یا انصرافی خود را از دانشگاه قبلی گرفته و جهت ثبت آن به مراکز پلیس +10 مراجعه نمایند  و 24 ساعت بعد در سایت https://sakha.epolice.ir  نسبت به درخواست معافیت برای این دانشگاه اقدام نموده سپس نسبت به ثبت نام اینترنتی این دانشگاه اقدام نمایند.

* سرباز حین خدمت می بایست جهت انجام فرایند ایست خدمت خود به سایت https://sakha.epolice.ir  مراجعه نموده و درخواست خود را جهت ترخیص از یگان خدمتی ثبت نمایند تا پس از طی فرایند معافیت تحصیلی صادر گردد.

دانشجویان مشمول معافیت تحصیلی دقت فرمایند در هنگام ثبت درخواست در سایت https://sakha.epolice.ir   برای تمام گرایش های مقاطع کارشناسی، نوع مقطع تحصیلی را لیسانس پزشکی انتخاب نموده و توجه نمایید در قسمت نام دانشگاه به جای (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی قم ) به اشتباه دانشگاه قم را انتخاب نکنید.

  1. پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (سالی واحدی یا ترمی واحدی – نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام اسکن نمایند:
  • نظام سالی واحدی   یا   ترمی واحدی: تصویر مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی-تصویر مدرک و یا گواهی دیپلم با مهر و امضای مدیر دبیرستان-تصویر کارنامه تحصیلی دیپلم با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش-تصویر کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش  
  • نظام آموزشی  جدید (۳-۳-۶): تصویر مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان- فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای مدیردبیرستان- تصویر کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  • دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی و گروه آموزشی پزشکی : تصویر مدرک دوره کاردانی
  1. فرم های مربوطه
  • فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور (تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است).  «فرم‌ شماره 1».
  • پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های  منطقه ۱ و رزمندگان و ایثارگران می‌بایست «فرم‌ شماره 2» را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • پذیرفته‌شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق ۲  و ۳  می بایست «فرم‌ شماره 4» را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز به غیر اتباع) نیازی به تکمیل فرم های شماره ۴ و 2 ندارند.
  1. کلیه پذیرفته شدگان می بایست جهت درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم متوسطه و پایان دوره پیش‌دانشگاهی به سایتemt.medu.ir  مراجعه نموده وپس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری نمایید . «راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی»  
  2. قابل توجه پذیرفته شدگان متعهد خدمت 1.5 برابر پزشکی: فرم شماره 15را با مراجعه به ساختمان ستاد دانشگاه: خیابان ساحلی - دانشگاه علوم پزشکی قم - طبقه دوم - امور حقوقی - با هماهنگی امور حقوقی دانشگاه (آقای جهانبخش - 02531071406) انجام داده سپس به مجتمع پردیس جهت ثبت نام حضوری مراجعه نمایند

    شرایط ضامنین:فایل راهنما

تذکرات مهم:

 1-در بخش نوع مدرک "تاییدیه تحصیلی(دانشگاه ها + سایر سازمانها) انتخاب شود. "

2- در بخش مشخصات استعلام گیرنده نوع استعلام: وزارت بهداشت انتخاب شود، استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی قم انتخاب و عنوان استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی قم تایپ گردد.

  1. تصویر موافقت نامه بی قید و شرط محل کار و موافقت نامه مرخصی (کارمندان رسمی و پیمانی) «فرم شماره 10»
  2. فرم مشخصات متقاضیان افغانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1402 ( فرم شماره 16)
  3. پرداخت اینترنتی به صورت آنلاین از طریق درگاه اینترنتی سامانه سیپاد

جدول شهریه پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد و اتباع کنکور سراسری(شهریه پرداز) :

 

مقطع دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی )

مبلغ 140 میلیون ریال (معادل 14 میلیون تومان)

مقطع کارشناسی

مبلغ 70 میلیون ریال (معادل هفت میلیون تومان)

 

 

 

 

مبالغ فوق  بصورت علی‌الحساب  به عنوان شهریه‌ی نیمسال اول به صورت آنلاین در درگاه اینترنتی سامانه سیپاد در ابتدای ثبت نام اینترنتی پرداخت نمایند.

***

پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی(سراسری)

علاوه بر تکمیل موارد فوق، موارد ذیل را نیز بارگزاری و پست نمایید:

  • کلیه پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی می بایست جهت روند امور کنسولی به وب‌سایت saorg.ir ( گزینه ثبت نام و تکمیل فرم)مراجعه نموده و پس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری نمایید.

***

هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه‌ی دقیق اطلاعیه‌ی ثبت نام و آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی در تاریخ‌های اعلام شده اقدام نمایید.

 

ثبت نام اینترنتی

سامانه سیپاد جهت ثبت نام اینترنتی (اعداد به صورت لاتین تایپ گردد)

آدرس سامانه سیپاد

https://sipad.muq.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew

نام کاربری سیپاد

شماره ملی

رمز ورود

شماره شناسنامه

اتباع غیرایرانی برای ورود به سامانه سیپاد پذیرش:

نام کاربری: شماره پرونده     رمز ورود: شماره داوطلبی  را وارد نمایند.

 

-پس از انجام ثبت نام الکترونیک(اینترنتی) در سایت سیپاد ، روی لینک  https://ecnahad.ir/channel/192 کلیک نموده و پس از انتقال به سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ، در دوره مجازی "ایمان و امید،نربان پیشرفت" ثبت نام نمایید و پس از گذراندان دوره ،گواهینامه پایان دوره را به صورت آنلاین از سایت آموزش مجازی دانشگاهیان دریافت نموده و پرینت گواهینامه را در روز ثبت نام حتما همراه داشته باشید و در اولین مرحله روز ثبت نام حضوری به مسجد دانشگاه مراجعه فرمایید و گواهینامه پایان دوره را تحویل دهید. لینکhttps://ecnahad.ir/channel/192 از روز یکشنبه 16 مهرماه فعال خواهد بود.
اگر سوال یا مشکلی در زمینه دوره آموزشی "ایمان و امید، نردبان پیشرفت" و یا دریافت گواهینامه مربوطه داشتید صرفا در پیام رسان ایتا از شماره 09363964100 سوال فرمایید و منتظر پاسخ باشید.

با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت حضوری نیز انجام میگردد، لازم است کلیه مدارک در تاریخ های مقرر طبق جدول فوق الذکر  به دانشگاه ارایه گردد.  

در صورت فقدان حتی یک مدرک ثبت نام انجام نخواهد شد.

 

ساعت مراجعه حضوری: 8 تا 12

آدرس محل ثبت نام حضوری: جاده قدیم قم – اصفهان، بعد ازپردیسان و بوستان غدیر، روبروی ورزشگاه یادگار امام، جنب دانشگاه حضرت معصومه(س)،  پردیس دانشگاهی

بارکد محل ثبت نام

در روزهای ثبت نام لازم است والدین همراه دانشجویان در محل ثبت نام (پردیس شهید قاضی) - سالن شهید یخچالی - حضور یافته و در دوره ویژه والدین که ساعت 11:30-9 برگزار می گردد شرکت نمایند. حضور و غیاب والدین انجام خواهد شد.

مدارک ثبت نام حضوری:

    ثبت نام شما پس از مراجعه حضوری و ارایه مدارک به دانشگاه قطعی خواهد شد. لذا حتی اگر ثبت نام اینترنتی انجام داده باشید، عدم مراجعه به دانشگاه به منزله انصراف است.

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • 6 قطعه عکس تمام رخ
  • پرینت گواهینامه پایان دوره "ایمان و امید،نردبان پیشرفت" از سایت آموزش مجازی دانشگاهیان
  • مدارک نظام وظیفه (مخصوص آقایان دارای کارت معافیت یا پایان خدمت)
  • تصویر حکم استخدامی (کارمندان رسمی و پیمانی)
  • اصل موافقت نامه بی قید  و شرط محل کار یا موافقت نامه مرخصی (کارمندان رسمی و پیمانی)
  • اصل مدرک دیپلم یا دوره پیش دانشگاهی
  •  اصل کارنامه تحصیلی با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  •  اصل مدرک دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره کاردانی
  • اصل فرم انصراف از تحصیل
  • فرم ثبت نام
  • پرینت کد پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی
  • واریز شهریه از طریق درگاه اینترنتی سیپاد جهت دانشجویان شهریه‌پرداز (ظرفیت مازاد و اتباع)
  • فرمهای مربوطه ( فرم های شماره 1،2، 4، 10، 16) بایستی در سامانه سیپاد بارگذاری شده باشد در صورت عدم موفقیت در بارگزاری فرم تکمیل شده را همراه داشته باشید.
  • فرم‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی:
  • نکات مهم و قابل توجه در تنظیم سند تعهد محضری( تعهد محضری متقاضیان خوابگاه)
  • فرم تعهد محضری خوابگاه
  • آیین نامه خوابگاه
  • فرم سکونت در خوابگاه
  • فرم مشخصات رایانه ای دانشجویان
  • فرم پوشش حرفه ای
  • فرم ثبت نام سامانه تغذیه 
  • فرم سلامت ( دانشجو یان با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سلامت  فرم را تکمیل و هنگام ثبت نام همراه خود داشته باشند) 
  •  اتباع
    • کد پیگیری سامانه saorg.ir ( گزینه ثبت نام و تکمیل فرم)

در صورت فقدان هر یک از مدارک فوق الذکر به هیچ عنوان ثبت نام انجام نخواهد شد.

نکات مهم

  • با توجه به اینکه «دانشجویان پسر» مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست پس از انجام ثبت نام و شروع به تحصیل نسبت به اخذ «معافیت تحصیلی» اقدام نمایند.
  • با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور «کارنامه سبز» صادر میگردد و ممکن است بر اساس این کارنامه در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور نمره حداقل قبولی راداشته باشید . امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود؟!

پذیرفته شده گرامی: «کارنامه سبز»  صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبداء) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس از گذراندن حداقل  دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.

  • همچنان که از طریق دفترچه انتخاب رشته و سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، به آگاهی رسیده است، دانشگاه علوم پزشکی قم تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نداشته و واگذاری خوابگاه، در صورت وجود ظرفیت مازاد، بر اساس اولویت‌های تعیین شده و به صورت محدود، صورت خواهد گرفت.
  • انتخاب واحد در نخستین نیمسال تحصیلی، توسط دانشگاه انجام می­شود.
  • همه کلاس­های نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 به صورت حضوری می باشد و انتخاب واحد توسط دانشگاه انجام خواهد شد.
  • شروع کلاسها: 1402/07/26
  • هر گونه توضیح لازم از طریق وب سایت دانشگاه به آگاهی دانشجویان و پذیرفته شدگان عزیز خواهد رسید.
  • کلاس ها از 26 مهر آغاز خواهد گردید.در تاریخ 26 مهر و 29 مهر تمامی کلاس ها در مجتمع پردیس دانشگاه سالن شهید یخچالی در دو نوبت صبح و عصر (8-18) برگزار خواهد شد. کلیه دانشجویان موظف به حضور در کلاسهای مذکور بوده و حضور و غیاب انجام خواهد شد.

شماره تماس جهت پاسخگویی

لطفا اطلاعیه را با دقت مطالعه فرمایید و حتی المقدور از تماس­های غیرضروری خودداری فرمایید.

دریافت مدارک - بایگانی

خانم احمدی­ فر خانم سجادی

02531071311

02531071483

 

بارگزاری اطلاعات و انتخاب واحد

آقای طباطبایی

02531071312

 

نظام وظیفه

آقای صدوقی

02531071314

 

کارشناس امور مالی (شهریه)

آقای صابری

02531071317

 

کارشناس  اتباع میهمانی و انتقال

خانم گل محمدی

02531071485

 

 

امور دانشجویی و فرهنگی

رفاهی

02531971502

02531971503

 امور خوابگاه ها

02531971504

02531971505

تغذیه

02531971506

02531971507

فرهنگی

02531971514

31971513 025

دانشکده پزشکی

خانم فیروزی

02531971098

 

دانشکده دندان پزشکی

آقای سیمرغ

02537700094

 

دانشکده پرستاری و مامایی

آقای قادری

02537831370

 

دانشکده بهداشت

خانم رزاقی

02537833362

 

دانشکده پیراپزشکی

آقای یوسفی

02531971112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سامانه سیپاد

 

آدرس سامانه سیپاد

https://sipad.muq.ac.ir

نام کاربری سیپاد

شماره ملی

رمز ورود

شماره شناسنامه

 

سامانه نوید

 

آدرس سامانه نوید

https://navid.muq.ac.ir/

نام کاربری نوید

Email.com@شماره دانشجویی

رمز ورود

Sp123456

راهنمای استفاده از سامانه نوید

 

برنامه ها کلاس های ورودی مهر 1402

برنامه کلیه رشته

پرستاری ( ورودی مهر و بهمن )

مامایی

پزشکی ( ورودی مهر و بهمن)

اتاق عمل

هوشبری

پرتوشناسی ( ورودی بهمن )

علوم آزمایشگاهی

بهداشت عمومی

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت حرفه ای

دکتری عمومی دندانپزشکی

شروع کلاس ها: 1402/07/26

 

ضمناً آزمون سطح بندی زبان جهت تعیین ضرورت گذراندن زبان پیش دانشگاهی در هفته اول برگزار خواهد شد.  (برنامه آن متعاقباً از طریق دانشکده مربوطه اعلام خواهد شد).

کروکی ثبت نام

کانال پیام رسان معاونت آموزشی در ایتا:

eitaa.com/muqamuzesh

شماره سامانه پیامکی معاونت آموزشی

9820009549