شکایتهای مردمی و عمده دلایل ایجاد نارضایتی در بیماران
به گزارش سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی(ره) یکی از دلایل شکایت و نارضایتی بیماران در چهار ماهه اول سال 90 عدم آگاهی و اطلاع بیمار از فرآیند درمان و درخواست هزینه خارج از تعرفه از بیماران توسط برخی پزشکان برشمرده شد.
به گزارش سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی(ره) یکی از دلایل شکایت و نارضایتی بیماران در چهار ماهه اول سال 90 عدم آگاهی و اطلاع بیمار از فرآیند درمان و درخواست هزینه خارج از تعرفه از بیماران توسط برخی پزشکان برشمرده شد.
طبق گزاش دکتر پرهام از دیگر دلایلی که منجر به شکایت و نارضایتی بیماران شده است میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1- بیماران در جریان ترتیب فرآیندهای مختلف بیمارستان نیستند و اکثرا دچار سردرگمی میشوند.
2- طول زمان فرآیندهای مختلف مثل مدت زمان انتظار برای پذیرش، زمان حضور پزشک بر بالین بیمار مشخص نیست.
3- مکان مشخصی برای پاسخگویی به پرسشها و تعیین تکلیف بیمار و همراهان وجود ندارد.
4- عدم تعیین تکلیف بیماران اورژانس تا 6 ساعت اول مراجعه
5- بی دقتی در سوچور اورژانس
6- قوانین فرآیندهای مختلف بیمارستان برای بیمار روشن نیست.
7- تاخیر پزشکان متخصص اورژانس جهت انجام ویزیت و مشاوره
8- تاخیر پزشکان درمانگاه جهت ویزیت بیماران و کنسل شدن نوبتهای درمانگاه
9- درخواست هزینه خارج از تعرفه توسط برخی پزشکان خصوصا متخصصین ارتوپد
10-ارجاع بیمار جهت ادامه درمان به مطب شخصی خصوصا توسط برخی متخصصین ارتوپد