• 1390/07/07 - 08:37
  • 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شکایتهای مردمی و عمده دلایل ایجاد نارضایتی در بیماران

به گزارش سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی(ره) یکی از دلایل شکایت و نارضایتی بیماران در چهار ماهه اول سال 90 عدم آگاهی و اطلاع بیمار از فرآیند درمان و درخواست هزینه خارج از تعرفه از بیماران توسط برخی پزشکان برشمرده شد.

به گزارش سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی(ره) یکی از دلایل شکایت و نارضایتی بیماران در چهار ماهه اول سال 90 عدم آگاهی و اطلاع بیمار از فرآیند درمان و درخواست هزینه خارج از تعرفه از بیماران توسط برخی پزشکان برشمرده شد.

طبق گزاش دکتر پرهام از دیگر دلایلی که منجر به شکایت و نارضایتی بیماران شده است میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1- بیماران در جریان ترتیب فرآیندهای مختلف بیمارستان نیستند و اکثرا دچار سردرگمی میشوند.

2- طول زمان فرآیندهای مختلف مثل مدت زمان انتظار برای پذیرش، زمان حضور پزشک بر بالین بیمار مشخص نیست.

3- مکان مشخصی برای پاسخگویی به پرسشها و تعیین تکلیف بیمار و همراهان وجود ندارد.

4- عدم تعیین تکلیف بیماران اورژانس تا 6 ساعت اول مراجعه

5- بی دقتی در سوچور اورژانس

6- قوانین فرآیندهای مختلف بیمارستان برای بیمار روشن نیست.

7- تاخیر پزشکان متخصص اورژانس جهت انجام ویزیت و مشاوره

8- تاخیر پزشکان درمانگاه جهت ویزیت بیماران و کنسل شدن نوبتهای درمانگاه

9- درخواست هزینه خارج از تعرفه توسط برخی پزشکان خصوصا متخصصین ارتوپد

10-ارجاع بیمار جهت ادامه درمان به مطب شخصی خصوصا توسط برخی متخصصین ارتوپد

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزشی
  • کد خبر : 5950
کلمات کلیدی