بسمه تعالی

دانشجوی عزیز

موفقیت شما را در ورود به دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک گفته و حضورتان را در جمع دانشجویان پرتلاش این دانشگاه گرامی می‌داریم. لطفاً ضمن مطالعه‌ی دقیق مطالب این صفحه و لینک‌های مربوطه، مراحل ثبت نام خود را به انجام رسانید. در نظر داشته باشید که:

*ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی قم  به صورت الکترونیکی و حضوری می باشد.

*عدم انجام ثبت نام الکترونیک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و بلافاصله پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده­اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. 

کلیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهر و بهمن ماه 1403 بعد از ثبت نام اینترنتی لازم است طبق برنامه زمان‌بندی زیر جهت تحویل مدارک به دانشگاه مراجعه نمایند، در غیر این صورت به منزله انصراف تلقی شده و اسامی به سازمان سنجش اعلام می­گردد.

ثبت نام اینترنتی

کلیه رشته

1403/07/24 لغایت 1403/07/27

ثبت نام حضوری و

تحویل مدارک به تفکیک رشته

پرستاری -  مامایی

1403/07/28

پزشکی

1403/07/29   الف تا س

1403/07/30 ش تا ی

متعهدین خدمت در صورتی که نتوانستند سند تعهد محضری خود را تهیه نمایند روز 1403/08/02 مراجعه نمایند.

اتاق عمل

1403/08/01

هوشبری

پرتوشناسی

علوم آزمایشگاهی

فوریتهای پزشکی

بهداشت عمومی

1403/08/02

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت حرفه ای

دکتری عمومی دندانپزشکی

شروع کلاس های ورودی مهر : 5  آبان ماه

 

 

قبل از شروع ثبت نام اینترنتی مدارک ذیل را اسکن نمایید و از وضوح مدارک اطمینان پیدا کنید

  • پذیرفته شدگان قبل از آغاز ثبت نام اینترنتی، اسکن مدارک مربوطه را با حجم فایل حداکثر 200 کیلو بایت آماده نموده تا مراحل ثبت نام سریعتر و راحت‌تر صورت پذیرد. همچنین از ارسال تصویر مدارکی که با دوربین گوشی همراه تهیه نموده‌اید خودداری فرمایید.

مدارک لازم جهت ثبت‌ نام الکترونیکی :

  1. تمام صفحات شناسنامه
  2. عکس رنگی زمینه سفید ۴*۳ 
  3. پشت و روی کارت ملی و در صورتی که جهت تعویض به مراجع ارسال شده است تصویر رسید مربوطه
  4. مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان):
  • بارگذاری تصویر کارت پایان یا معافیت از خدمت، در غیر این صورت تصویر درخواست معافیت تحصیلی از سامانه سخا 
  • پذیرفته شدگان فاقد معافیت تحصیلی و همچنین دارای معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی (با هر تاریخ اعتباری، معافیت تحصیلی آنان باطل می باشد). لذا می­بایست جهت اخذ و تایید معافیت تحصیلی دانشجویی به سایت sakha.epolice.ir مراجعه نموده و برای این دانشگاه درخواست معافیت دهند. لازم به ذکر است این قبیل دانشجویان پس از ارسال درخواست از طریق سایت مذکور می توانند نسبت به ثبت نام اینترنتی این دانشگاه اقدام نمایند.
  • دانشجویان انصرافی از سایر دانشگاه ها می بایست پس از ثبت انصراف در سامانه سخا توسط امور مشمولین دانشگاه قبلی، درخواست معافیت تحصیلی خود را در آن سامانه ثبت نموده و درخواست خود را به شرح ذیل بارگذاری نمایند.
  • دانشجویان پسر مشمول معافیت تحصیلی دقت نمایید. در سامانه سخا در قسمت انتخاب نام دانشگاه، گزینه دانشگاه علوم پزشکی قم را انتخاب نمایید و هر رشته‌ای که هستید می‌بایست در بخش مقطع تحصیلی: گزینه پزشکی را انتخاب نمایند، به عنوان مثال: دانشجوی کاردانی بهداشت حرفه‌ای باید در بخش مقطع تحصیلی: گزینه کاردانی پزشکی را انتخاب نماید.  

 

  1.  مدرک دیپلم پذیرفته­ شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (سالی واحدی یا ترمی واحدی  نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام اسکن نمایند:
  • نظام سالی واحدی   یا   ترمی واحدی: تصویر مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی-تصویر مدرک و یا گواهی دیپلم با مهر و امضای مدیر دبیرستان-تصویر کارنامه تحصیلی دیپلم با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش-تصویر کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش  
  • نظام آموزشی  جدید (۳-۳-۶): تصویر مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان- فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای مدیردبیرستان- تصویر کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  • دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی و گروه آموزشی پزشکی : تصویر مدرک دوره کاردانی
  1. فرم‌ها: فرم­های مربوطه را پرینت گرفته و پس از تکمیل و اسکن مجدد به صورت فایل JPG  در سامانه سیپاد بارگذاری نمائید.

ثبت نام اینترنتی

  • سامانه سیپاد جهت ثبت نام اینترنتی

آدرس سامانه سیپاد

https://sipad.muq.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew

نام کاربری سیپاد

شماره ملی

رمز ورود

شماره شناسنامه

اتباع غیرایرانی برای ورود به سامانه سیپاد پذیرش:

نام کاربری:  000+شماره پرونده   

رمز ورود: شماره داوطلبی  را وارد نمایند.

 

پس از انجام ثبت نام الکترونیک (اینترنتی) در سایت سیپاد، روی لینک https://B2n.ir/n68372 کلیک نموده و پس از انتقال به دوره های آموزشی جشنواره نهج البلاغه، در دوره راه روشن ترم اولی ها ثبت نام نمایید و پس از گذراندن دوره، گواهینامه پایان دوره را به صورت آنلاین از قسمت داشبورد دریافت نموده و پرینت گواهینامه را در روز ثبت نام، حتما به همراه داشته باشید.

لینک https://B2n.ir/n68372  از روز یکشنبه 22 مهرماه فعال خواهد بود.

اگر سوال یا مشکلی در زمینه دوره آموزشی راه روشن ترم اولی ها و یا دریافت گواهینامه مربوطه داشتید در پیام رسان ایتا به آی دی @Nahad128 پیام ارسال نموده و منتظر پاسخ باشید.

مدارک ثبت نام حضوری:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • 3 قطعه عکس تمام رخ
  • پرینت گواهینامه پایان دوره "راه روشن ترم اولی ها " از سایت دوره های آموزشی جشنواره نهج البلاغه 
  • مدارک نظام وظیفه (مخصوص آقایان دارای کارت معافیت یا پایان خدمت)
  • تصویر حکم استخدامی (کارمندان رسمی و پیمانی)
  • اصل موافقت نامه بی قید  و شرط محل کار یا موافقت نامه مرخصی (کارمندان رسمی و پیمانی)
  • اصل مدرک دیپلم یا دوره پیش دانشگاهی
  •  اصل کارنامه تحصیلی با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
  •  اصل مدرک دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره کاردانی
  • اصل فرم انصراف از تحصیل از دانشگاه محل تحصیل قبلی
  • پرینت کد پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی
  • کارنامه آزمون سراسری 1403
  • فرم ثبت نام
  • فرم تعهد شهریه دانشجویان ایرانی شهریه پرداز
  • فرم تعهد شهریه دانشجویان اتباع غیر ایرانی
  • کاربرگ مخصوص اخذ تعهد از پذیرفته شدگان اتباع غیر ایرانی در آزمون سراسری
  • فرم تعهدنامه پوشش دانشجویان
  • فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور (تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است). «فرم‌ شماره 1».نکته:دانشجویان انصرافی لازم است غیر از فرم شماره 1 تأییدیه انصراف از دانشگاه محل تحصیل قبلی و فرم تسویه حساب را همراه داشته باشند.
  • فرم مخصوص اخذ تعهد از پذیرفته شدگان منطقه 1 و رزمندگان و ایثاگران غیر از دانشجویان بورسیه و شهریه پرداز می بایست« فرم شماره2» را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • فرم مخصوص پذیرفته‌شدگان رشته­ های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق ۲  و ۳  غیر از دانشجویان بورسیه و شهریه پرداز می بایست «فرم‌ شماره 4» را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • فرم مخصوص پذیرفته شدگان بورسیه فرماندهی، بهیاری و بورسیه دانشگاه علوم پزشکی قم «فرم‌ شماره 7»

- دانشجویان بورس فرماندهی بایستی یک گواهی مبنی بر انجام مصاحبه و گزینش از فرماندهی انتظامی، روز ثبت نام حضوری همراه داشته باشند.

- دانشجویان متعهد خدمت فرماندهی انتظامی بایستی غیر از گواهی فوق، سند تعهد محضری که به نیروی انتظامی سپرده­اند ارایه نمایند. 

- تکمیل فرم شماره 7 نیازی به مراجعه به محضر ندارد. 

- داشتن گواهینامه اشتغال به خدمت اعم از دولتی و غیردولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت پس از دریافت مدرک بهیاری به تایید دفتر پرستاری محل خدمت الزامی می­باشد. (مخصوص سهمیه بهیاری)

  • فرم اخذ تعهد از پذیرفته ­شدگان بورسیه دانشگاه علوم پزشکی قم که بایستی پس از هماهنگی با امور حقوقی دانشگاه ( 02531071406) در دفاتر اسناد رسمی سپرده شود. دریافت فرم تعهد
  • فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان مقطع دکتری عمومی (سهمیه مناطق محروم) که بایستی پس از هماهنگی با امور حقوقی دانشگاه ( 02531071406) در دفاتر اسناد رسمی سپرده شود.«فرم‌ شماره 12»
  • فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان مقطع دکتری عمومی متعهد خدمت فرماندهی نیروی انتظامی که بایستی پس از هماهنگی با امور حقوقی دانشگاه ( 02531071406) در دفاتر اسناد رسمی سپرده شود.«فرم‌ شماره 12
  • توجه : 
  • اطلاعیه مهم جهت سپردن سند تعهد دانشجویان متعهد خدمت به دانشگاه (بورسیه دانشگاه ( پرستاری) - متعهد خدمت 1.5 برابر و متعهد خدمت نیروی انتظامی (پزشکی و دندانپزشکی ) جهت دریافت کلیک نمایید. 
  •  

تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم­های 1 و 2 و 4 و 7 و 12 ندارند.  

  • کلیه پذیرفته ­شدگان می­بایست جهت درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم متوسطه و پایان دوره پیش‌دانشگاهی به سایت emt.medu.ir  مراجعه نموده و پس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری نمایید . «راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی»  

تذکرات مهم:

1-در بخش نوع مدرک "تاییدیه تحصیلی(دانشگاه ها + سایر سازمانها) انتخاب شود. "

2- در بخش مشخصات استعلام گیرنده نوع استعلام: وزارت بهداشت انتخاب شود، استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی قم انتخاب و عنوان استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی قم تایپ گردد.

  • تصویر موافقت نامه بی قید و شرط محل کار و موافقت نامه مرخصی (کارمندان رسمی و پیمانی) «فرم شماره10»
  • فرم مشخصات متقاضیان افغانی و عراقی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1403 «فرم شماره16»
  • اصل فیش واریزی جهت دانشجویان ظرفیت مازاد(شهریه پرداز) و اتباع غیرایرانی کنکور سراسری :
جدول شهریه پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد و اتباع کنکورسراسری(شهریه پرداز) :

مقطع دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی )

مبلغ 160 میلیون ریال (معادل 16 میلیون تومان)

مقطع کارشناسی

مبلغ 110 میلیون ریال (معادل 11 میلیون تومان)

 

 

 

مبالغ فوق  بصورت علی‌الحساب  به عنوان شهریه‌ی نیمسال اول به صورت آنلاین در درگاه اینترنتی سامانه سیپاد در ابتدای ثبت نام اینترنتی پرداخت نمایند.

فرم‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی:

***

در صورت فقدان هر یک از مدارک فوق الذکر به هیچ عنوان ثبت نام انجام نخواهد شد.

ساعت مراجعه حضوری: 8 تا 12 صبح

والدین محترم:

ضمن تبریک قبولی فرزند دلبندتان به اطلاع می رساند در روز ثبت نام دانشجویان ،کارگاه اختصاصی والدین ( والدین آگاه فرزندان موفق ) از ساعت 9 الی 12 در سالن شهید یخچالی مجتمع پردیس برگزار می گردد.

نکته:حضور همه والدین در این کارگاه الزامی است.

آدرس محل ثبت نام حضوری: بلوار الغدیر، بعد ازپردیسان و بوستان غدیر، روبروی ورزشگاه یادگار امام، مجتمع پردیس دانشگاهی شهید قاضی

 

بارکد محل ثبت نام

 

نقشه محل ثبت نام:

 

نکات مهم

  • با توجه به اینکه «دانشجویان پسر» مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست پس از انجام ثبت نام و شروع به تحصیل نسبت به اخذ «معافیت تحصیلی» اقدام نمایند.
  • با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور «کارنامه سبز» صادر میگردد و ممکن است بر اساس این کارنامه در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور نمره حداقل قبولی راداشته باشید . امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود؟!

پذیرفته شده گرامی: «کارنامه سبز»  صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبداء) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس از گذراندن حداقل  دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.

  • همچنان که از طریق دفترچه انتخاب رشته و سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، به آگاهی رسیده است، دانشگاه علوم پزشکی قم تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نداشته و واگذاری خوابگاه، در صورت وجود ظرفیت مازاد، بر اساس اولویت‌های تعیین شده و به صورت محدود، صورت خواهد گرفت.
  • انتخاب واحد در نخستین نیمسال تحصیلی، توسط دانشگاه انجام می­شود.
  • همه کلاس­های نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 به صورت حضوری می باشد.
  • شروع کلاسها: 1403/08/05

شماره تماس جهت پاسخگویی

لطفا اطلاعیه را با دقت مطالعه فرمایید و حتی المقدور از تماس­های غیرضروری خودداری فرمایید.

دریافت مدارک و بایگانی

آقای رنجبر

02531071311

 

بارگزاری اطلاعات و انتخاب واحد

آقای آقازاده

02531071247

 

کارشناس نظام وظیفه

آقای صدوقی

02531071314

 

کارشناس آموزش

خانم اوجاقی

02531071401

 

کارشناس امور مالی (شهریه)

خانم عباسی

02531071402

 

کارشناس  اتباع میهمانی و انتقال

خانم گل محمدی

02531071309

 

کارشناس امور حقوقی (سپردن تعهد)

آقای حیدری

02531071406

 

 

سامانه سیپاد

آدرس سامانه سیپاد

https://sipad.muq.ac.ir

نام کاربری سیپاد

شماره ملی

رمز ورود

شماره شناسنامه

اتباع غیرایرانی برای ورود به سامانه سیپاد پذیرش:

نام کاربری: شماره پرونده     رمز ورود: شماره داوطلبی  را وارد نمایند.

 

سامانه نوید

آدرس سامانه نوید

https://muqnavid.vums.ac.ir

نام کاربری نوید

Email.com@شماره دانشجویی

رمز ورود

Sp123456

راهنمای استفاده از سامانه نوید

 

"راههای ارتباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم"

"معاونت فرهنگی و دانشجویی"

مدیریت

کارشناس

شماره تماس

مدیردانشجویی

آقای آسوده

۳۱۹۷۱۵۰۱

کارشناس مسئول اداره رفاهی

آقای نائینی

۳۱۹۷۱۵۰۲

مسئول تغذیه

آقای کربلایی

۳۱۹۷۱۵۰۷

کارشناس مسئول امورخوابگاه ها

آقای قادری

۳۱۹۷۱۵28

سرپرست خوابگاه کوثر(خواهران)

خانم سلامت

۳۱۹۷۲۰۰۱

سرپرست خوابگاه شهید بهشتی (خواهران)

ناظمه

36162690

سرپرست خوابگاه برادران

آقای رمضانی

32900195

مدیریت فرهنگی

خانم دکتر اسکندری

۳۱۹۷۱۲۷۱

کارشناس امور فرهنگی

آقای بهمنی

۳۱۹۷۱۲۵۷

کارشناس امورفرهنگی

خانم ابراهیم کوچک

۳۱۹۷۱۲۶۷

کارشناس قرآن وعترت

خانم توکل

۳۱۹۷۱۲۶۴

مسئول اداره قرآن و عترت

آقای محمدی

31971298

کارشناس فوق برنامه

آقای فریدی

31971295

دبیر شورای انضباطی  دانشگاه

آقای لاچینی

۳۱۹۷۱۵24

کارشناس شورای انضباطی دانشجویان

خانم شهریاری

31971526

رئیس  اداره مشاوره دانشجویی

آقای هزار خوانی

۳۱۹۷۱۵۱۲

کارشناس مشاوره (مجتمع پردیس)

خانم حسینی

۳۱۹۷1017

کارشناس مشاوره( خوابگاه برادران)

آقای افشار

32900195

مددکار اداره مشاوره

خانم ضیائی

31971525

رئیس اداره تربیت بدنی

آقای برخوردار

31971519

کارشناس اداره تربیت بدنی

خانم طلیقی

31971521

کارشناس اداره تربیت بدنی

آقای غرباقی

31971522

پایگاه اطلاع رسانی مفدا

آقای راغبیان

31971517

"دانشکده ها"

دانشکده

مسئول اساتید مشاور

شماره تماس

مسئول آموزش

شماره تماس

دندان پزشکی

خانم دکتر خسروشاهیان

۰۹۱۲۶۴۵۳۰۹8

خانم عابدینی

۳۷۷۰۰۰۹۴

پیراپزشکی

خانم تورده

31971026

آقای یوسفی

۳۱۹۷1089

پزشکی

آقای دکتر حمید حیدری

2-31971061

آقای قدوسی

۳۱۹۷1069

پرستاری ومامایی

خانم دهقان

      (۲۸ داخلی)۳۷۸۳۹۷۳۷

خانم حزبیان

۳۷۸۳1370

بهداشت

آقای دکتر راهبر

(۱۱۲داخلی)۳۷۷۳۶۰۱۷

خانم رزاقی

۳۷۸۳۳۳۶۲

                                                                                                                                                                                             

 

ضمناً آزمون سطح بندی زبان پیش دانشگاهی ورودی مهرماه روز جمعه مورخ  1403/08/11 برگزار خواهد شد.

کانال پیام رسان معاونت آموزشی در ایتا:

@muqamuzesh