مقالات ارائه شده در سيزدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي
در سيزدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي كه از 12 الي 14 ارديبهشت 1391 در دانشگاه علوم پزشكي مازندران برگزار گرديد، 27 مقاله از اعضاي هيأت علمي و محققان دانشگاه علوم پزشكي قم پذيرفته شد كه به صورت سخنراني و پوستر ارائه گرديدند
در سيزدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي كه از 12 الي 14 ارديبهشت 1391 در دانشگاه علوم پزشكي مازندران برگزار گرديد، 27 مقاله از اعضاي هيأت علمي و محققان دانشگاه علوم پزشكي قم پذيرفته شد كه به صورت سخنراني و پوستر ارائه گرديدند:
سخنراني:
ادغام شیوه تدریس در علوم پزشکی با شیوه رایج تدریس ایرانی اسلامی (تقریر) در حوزههای علوم دینی
علیرضا شعوری بیدگلی
بررسی میزان رضایتمندی بیماران بستری از حضور و نحوه عملکرد دانشجویان و دستیاران پزشکی بر بالین آنها در مراکز آموزشی درمانی شهرستانهای قم و کاشان در سال 89
سیدحسن عادلی، محمدجواد قاسمزاده، صادقعلی تازیکی، اکرم حیدری، امیرحسین شکروی، پویا پارسی
پوستر:
آیا میتوان فعالیتهای فرهنگی را با آموزش درس عفونی تلفیق نمود؟
نازنین ضیاء شیخ الاسلامی، سیاوش ضیاء شیخ الاسلامی
نگاهی به پیشینه آموزش پزشکی در طب اسلامی و ایرانی
مرتضی حیدری، محمد عباسی، محمد حضوری
تفکیک جنسیتی در درس جمعیتشناسی و تنظیم خانواده
علیرضا شعوری بیدگلی، ناهید مهران، حسن کریمییزدی، حمید آسایش
ترسیم نقشه مفهومی در صفحات وب: رویکردی نوین در تکالیف دانشجویی
هدی احمریطهران، زهرا عابدینی، اشرف خرمیراد، احمد کچویی، فاطمه صمدی
به کارگیری الگوی پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان بر مهارتهای بالینی و تفکر انتقادی دانشجویان
هدی احمریطهران، کبری آخوندزاده، احمد کچویی، مینا گایینی، اعظم صالح
انجام ارزیابی تکوینی توسط دانشجویان در درس اپیدمیولوژی و کنترل بیماریها
اکرم حیدری، شیرین افصحی
ارائه یک شیوه نوین در کارآمدتر کردن آموزش بالینی در درمانگاههای شلوغ
نازنین ضیاء شیخالاسلامی، اعظم حیدرپور، کمال اسحقحسینی، حسین ثقفی
شیوه نوین آموزش نسخه نویسی بیماریهای متنوع عفونی به وسیله بیمارنما (simulated patient)
نازنین ضیاء شیخ الاسلامی
نوآوری در آموزش بیماریهای کلیه با روش تکانههای آموزشی تحت عنوان نکتههای روزانه
حسین ثقفی، نازنین ضیاء شیخالاسلامی
ارتقای اثربخشی کارورزی احیای قلبی ریوس با طراحی و اجرای کارورزی سیال دانشجو محور مبتنی بر ارزشیابی آسکی
علیرضا شعوری بیدگلی، حمید آسایش، زهرا طاهریخرامه، مریم طبیبی، روحاله صفاییپور
تعیین مهارت یادگیری و ارزشیابی دانشجویان ترم 5 هوشبری با استفاده از لاگ بوک طراحی شده در آموزش بالینی
علیرضا شعوری بیدگلی، فاطمه شریفیفرد، زهرا طاهریخرامه، حمید آسایش، مریم طبیبی، روحالله صفاییپور
نوآوری در برگزاری امتحان پایان بخش کودکان به روش ایستگاهی
محسن اخوان سپهی، کمال اسحقحسینی، نازنین ضیاء شیخالاسلامی
تأثیر یادگیری مهارتهای عملی دانشجویان پزشکی به شیوه آموزش بر سر بالین در مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی سال 90-1389
جمشید وفاییمنش، وحید دامنپاک مقدم، منصوره عسگری، مریم امامیفر
لزوم ایجاد رشته میانرشتهای قرآن و سلامت با نگاهی به نقشه جامع علمی سلامت کشور
مرتضی حیدری، علیرضا کوهپایی
بررسی تأثیر بومیگزینی در رشته پرستاری بر سطح علمی دانشجویان ورودی رشته در دانشگاه علوم پزشکی قم
مرتضی حیدری، سیدکمال اسحقحسینی، منصوره حسینخانی، فاطمه احمدیفرد
نیازسنجی کاربردی مباحث نفرولوژی از دیدگاه پزشکان عمومی
حسین ثقفی، اکرم حیدری، محمد آقاعلی
نیازسنجی پیرامون اهمیت مباحث واحد درسی نفرولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی اینترن
حسین ثقفی، اکرم حیدری، محمد آقاعلی
تنوع در آموزش بیماریهای متنوع عفونی به وسیله کلیشههای جالب رادیولوژی
نازنین ضیاء شیخ الاسلامی، علیرضا کوهپایی، احمد کچویی
ارتباط خودکارآمدی و انگیزه تحصیلی در بین گروهی از دانشجویان علوم پزشکی
حمید آسایش
بررسی ارتباط بین سبک یادگیری و موفقیت تحصیلی در بین دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1388
ناهید مهران، محمد عباسی، ولی الله اکبری، فاطمه ملکآسا، مرضیه رئیسی
بررسی ارتباط بین تیپ شخصیت و موفقیت تحصیلی در بین دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1388
ناهید مهران، محمد عباسی، ولی الله اکبری، فاطمه ملکآسا، زهرا عابدینی
بررسی ارتباط بین بهره هوشی و موفقیت تحصیلی در بین دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1388
ناهید مهران، محمد عباسی، ولی الله اکبری، فاطمه ملکآسا، عصمت جعفربگلو
ارائه درس جمعیتشناسی و تنظیم خانواده به روش مجازی و مقایسه آن با روش حضوری
ناهید مهران، علیرضا شعوریبیدگلی، مریم طبیبی
ارتقای بهرهوری آموزشی با طراحی و برگزاری کارگاه آموزشی مجازی
علیرضا شعوریبیدگلی، مریم طبیبی، روحالله صفاییپور، زهرا عبدی
روشهای مختلف تدریس بهداشت خانواده و امور جمعیتی توسط دانشجویان پزشکی
اکرم حیدری