انتصاب دکتر حمید اورعی به عنوان سرپرست اداره نظارت بر امور دارو و موادمخدر
به موجب ابلاغی از سوی معاون غدا و دارو؛ دکتر حمید اورعی به عنوان سرپرست اداره نظارت بر امور دارو و موادمخدر منصوب شد.
با توجه به مسائل خاص اداره نظارت بر امور دارو و مواد مخدر توجه شما را به این نکات جلب می کنم:
1-برقراری تعامل سازنده با مسئولین محترم حوزه های مختلف دانشگاه و پرسنل دلسوز و پرتلاش آن، به منظور استفاده از نظرات و تجربیات ارزشمند آنها در جهت تحقق اهداف عالیه دانشگاه
2- انجام امور قانونی مرتبط با داروخانه ها شامل صدور پروانه های تأسیس ، مسئول فنی ، صلاحیت مسئول فنی داروخانه ها ، تمدید پروانه های مسئولین فنی ، امتیاز بندی تاسیس داروخانه ، صدور گواهی اشتغال به کار جهت متقاضیان و....
3-کارشناسی مناطق تحت پوشش دانشگاه از نظر نیاز به داروخانه .
4- انجام بازدیدهای منظم و مستمر از داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو در سطح استان و اجرای ارزشیابی سالیانه داروخانه ها .
5- نظارت دقیق بر داروخانه های استان به منظور عدم نصب و توزیع استندها ، پمفلت ها ، بروشورها و پوسترهای حاوی تصاویر و مطالب نامناسب .
6- نظارت دقیق بر توزیع الکل بین داروخانه های استان بر اساس ضوابط ابلاغی .
7- هدایت ، برنامه ریزی و سیاستگذاری ارائه خدمات دارویی در سطح استان با هماهنگی اینجانب .
8- پیگیری کمبودهای دارویی جهت برطرف نمودن نیاز بیماران و مراکز درمانی .
9- نظارت بر امور داروخانه های مراکز آموزشی ، درمانی و بهداشتی تابعه دانشگاه و بیمارستانهای سطح استان .
10- نظارت بر توزیع دارو ، شیر خشک های رژیمی و صدور حواله شیر خشک در استان .
11- تهیه و توزیع داروهای مخدر مورد نیاز بیمارستانها ، مراکز درمانی ، جانبازان عزیز و بیماران سرطانی و صعب العلاج ، مراکز ترک اعتیاد و...
12- بازرسی از مراکز ترک اعتیاد و نظارت بر نحوه مصرف داروهای مخدر در آن مراکز .
13- بازرسی از بخش خدمات دارویی در بیمارستانها و نظارت بر چگونگی روند مصرف داروهای مخدر .
14-نظارت بر تهیه و توزیع داروهای مورد نیاز بیمارستانها ، مراکز آموزشی و بهداشتی در سطح استان .
15- عیادت از بیماران بستری در منزل و بررسی چگونگی روند مصرف داروهای مخدر .
16-برگزاری سمینارها ، مجامع و کنفرانس های علمی مرتبط به علوم دارویی .
17- رسیدگی به شکایات مردمی درخصوص مسائل دارویی و پیگیری مجدانه آنها و در صورت لزوم ارجاع به مراجع ذیصلاح .
18-پیگیری مجدانه مشکلات اداره امور دارو اعم از کمبود نیروی انسانی، رفاهی پرسنل و..... به منظور ارتقاء شاخصهای دارویی دانشگاه و استان .
19- ارسال آمار عملکرد ماهیانه به دفتر اینجانب و هر سه ماه یک بار به اداره امور دارو سازمان غذا و دارو .
20- اجرای صحیح و بموقع بخشنامه ها ، دستورالعملها ، و ضوابط ابلاغی از سوی دانشگاه و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی .
با آرزوی موفقیت برای ایشان!