• 1390/08/22 - 09:06
  • 51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انتصاب دکتر حمید اورعی به عنوان سرپرست اداره نظارت بر امور دارو و موادمخدر

به موجب ابلاغی از سوی معاون غدا و دارو؛ دکتر حمید اورعی به عنوان سرپرست اداره نظارت بر امور دارو و موادمخدر منصوب شد.

با توجه به مسائل خاص اداره نظارت بر امور دارو و مواد مخدر توجه شما را به این نکات جلب می کنم:

 1-برقراری تعامل سازنده با مسئولین محترم حوزه های مختلف دانشگاه و پرسنل دلسوز و پرتلاش آن، به منظور استفاده از نظرات و تجربیات ارزشمند آنها در جهت تحقق اهداف عالیه دانشگاه

2- انجام امور قانونی مرتبط با داروخانه ها شامل صدور پروانه های تأسیس ، مسئول فنی ، صلاحیت مسئول فنی داروخانه ها ، تمدید پروانه های مسئولین فنی ، امتیاز بندی تاسیس داروخانه ، صدور گواهی اشتغال به کار جهت متقاضیان و....

3-کارشناسی مناطق تحت پوشش دانشگاه از نظر نیاز به داروخانه .

4- انجام بازدیدهای منظم و مستمر از داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو در سطح استان و اجرای ارزشیابی سالیانه داروخانه ها .

5- نظارت دقیق بر داروخانه های استان به منظور عدم نصب و توزیع استندها ، پمفلت ها ، بروشورها و پوسترهای حاوی تصاویر و مطالب نامناسب .

6- نظارت دقیق بر توزیع الکل بین داروخانه های استان بر اساس ضوابط ابلاغی .

7- هدایت ، برنامه ریزی و سیاستگذاری ارائه خدمات دارویی در سطح استان با هماهنگی اینجانب .

8- پیگیری کمبودهای دارویی جهت برطرف نمودن نیاز بیماران و مراکز درمانی .

9- نظارت بر امور داروخانه های مراکز آموزشی ، درمانی و بهداشتی تابعه دانشگاه و بیمارستانهای سطح استان .

10- نظارت بر توزیع دارو ، شیر خشک های رژیمی و صدور حواله شیر خشک در استان .

11-  تهیه و توزیع داروهای مخدر مورد نیاز بیمارستانها ، مراکز درمانی ، جانبازان عزیز و بیماران سرطانی و   صعب العلاج ، مراکز ترک اعتیاد و...

12- بازرسی از مراکز ترک اعتیاد و نظارت بر نحوه مصرف داروهای مخدر در آن مراکز .

13- بازرسی از بخش خدمات دارویی در بیمارستانها و نظارت بر چگونگی روند مصرف داروهای مخدر .

14-نظارت بر تهیه و توزیع داروهای مورد نیاز بیمارستانها ، مراکز آموزشی و بهداشتی در سطح استان .

15- عیادت از بیماران بستری در منزل و بررسی چگونگی روند مصرف داروهای مخدر .

16-برگزاری سمینارها ، مجامع و کنفرانس های علمی مرتبط به علوم دارویی .

17- رسیدگی به شکایات مردمی درخصوص مسائل دارویی و پیگیری مجدانه آنها و در صورت لزوم ارجاع به مراجع ذیصلاح .

18-پیگیری مجدانه مشکلات اداره امور دارو اعم از کمبود نیروی انسانی، رفاهی پرسنل و..... به منظور ارتقاء شاخصهای دارویی دانشگاه و استان .

19- ارسال آمار عملکرد ماهیانه به دفتر اینجانب و هر سه ماه یک بار به اداره امور دارو سازمان غذا و دارو .

20- اجرای صحیح و بموقع بخشنامه ها ، دستورالعملها ، و ضوابط ابلاغی از سوی دانشگاه و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی .

 

با آرزوی موفقیت برای ایشان!

 

 

  • گروه خبری : انتصابات
  • کد خبر : 6321
کلمات کلیدی