فرایندهای برتر منتخب ششمین جشنواره شهیدمطهری-سال 1392
عناوين فرآيند هاي برتر ششمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري
ارديبهشت ماه 1392
حيطه تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي |
|||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
تيپ يك |
|||
1 |
شهيدبهشتي |
برنامه بين رشته اي «دندانپزشکی بیمارستانی و آرامبخشی دستیاران تخصصی و فلوشیپ دندانپزشکی کودکان |
دکتر قاسم انصاری |
2 |
مشهد |
ارتقاء آموزش پریودنتولوژی عملی دانشجویان دندانپزشکی با تکیه بر آموزش ایمپلنتهای دندانی
|
صاحبان فرآيند: دکتر مجید رضا مختاری-دکتر علی فروزانفر وکلیه همکاران گروه پریودنتولوژی دانشکده دندانپزشکی |
تيپ دو |
|||
3 |
كرمانشاه |
تدریس پژوهش مدار درارائه واحد عملی درس تغذیه |
دکتر یحیی پاسدار- دکتر بهزاد کرمی متین- دکتر فرید نجفی- پریسا نیازی |
4 |
گلستان |
نوآوری در طراحی و ارائه درس انگلشناسی پزشکی به شیوه ادغامیافته عمودی و با الگوی یادگیری مبتنی بر مکاشفه هدایتشده (GDL) |
دکتر میترا شربتخوری، دكتر سيما كلاهدوز، دکتر اوغلنیاز جرجانی، دکتر بهناز خدابخشی، دکتر فاطمه چراغعلی، دکتر اعظم فیاضی، دکتر نگار برومند |
5 |
زاهدان |
طراحی و اجرای طرح درس مبتنی بر نیاز در توانمند سازی دانشجویان پزشکی دوره کارورزی بهداشت |
صاحبان فرآيند و مجري : سلیمان سراوانی همكاران: جاوید دهقان حقیقی،نرجس سرگلزایی،مسعود صالحي، عطاء ا... رخش خورشيد |
تيپ سه |
|||
6 |
ياسوج |
تدریس شبیه سازی شده، تدریس واقعی و ارزشیابی دانشجو، فرایندی برای توانمندسازی دانشجویان کارشناسی ارشد علوم تشریحی در جهت ایفای نقشهای آتی |
دکتر امراله روزبهی، علی محمد کمالی، محبوبه موسوی، شیرین صفری، محمدتقی شرفی و الهام عنانات |
7 |
ايلام |
تدوين، ارائه و ارزشيابي برنامه درسي اخلاق و مقررات حرفه اي مقطع كارشناسي /پرستاري |
دكتر مصيب مظفري |
حيطه روش ها و تكنيكهاي آموزشي |
||||||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
|||
تيپ يك |
||||||
1 |
تهران |
طراحي و استقرار اولین سامانه راند مجازی دانشگاه (سرمد) |
صاحبان فرآيند: دکتر ریتا مجتهدزاده، دکتر آیین محمدي، سعید پورحسن همكاران: دکتر امیرهوشنگ امیدواری، دکتر حسین کشاورز، دکتر امیرحسین امامی، دکتر سیدناصر استاد، دکتر محمد جلیلی |
|||
2 |
شيراز |
طرح سوال باليني با رویکرد یادگیری خودراهبر؛ گامي در آموزش تفکر انتقادی و پزشکی مبتنی بر شواهد |
دكتر جمشيد روزبه، دكتر جواد كجوري، دكتر زهرا كريميان، دكتر محبوبه صابر، دكتر ميترا اميني، دكتر محمدرضا دهقاني |
|||
3 |
تهران |
طراحی و راه اندازی مرکز آموزش مهارت های فرمولاسیون و ساخت داروهای ترکیبی برای دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران |
مجري اصلي فرآيند: دکتر تهمینه اکبرزاده، دکتر خیراله غلامی همكاران فرآيند: دکتر نوید گودرزی، دکتر سمیه نیکنام ، دکتر فاطمه کاویانی |
|||
تيپ دو |
||||||
4 |
بابل |
اثربخشی مدل طراحی شده Multi stage Problem based Learning (MS PBL) در آموزش مهارتهای تحقیقاتی دانشجویان (طراحی، اجرا و انتشار نتایج پژوهش) در قالب گروه های کوچک(Small group) |
دکتر رضا قدیمی، امین ضرغامی، فاطمه ایزدپناه، نرگس تمسکنی، ارمیا تابنده، زینب خزایی، مروا مظلومیان، نورا خلیلیان و مائده رجبی |
|||
5 |
اراك |
آموزش درس فیزیولوژی پزشکی با رویکرد بومی سازی علوم نوین و احیاء طب سنتی اسلامی ایرانی |
دكتر سعید چنگیزی آشتیانی-دکتر محسن شمسی- دکتر سهیلا طاهری |
|||
6 |
كاشان |
فرایندتوانمندسازی کارورزان پزشکی دراحیای قلبی-ریوی باارائه بسته آموزشی تلفیقی
|
فخرالساداتميرحسيني، دکترفریبارایگان،دکتر زینب احمدیکیا، پرستوپورنقشبند، امیرمعتمدنژاد همكاران فرآيند :دکترمحمداعرابی،دکترعبدالله امیدی،دکترشعله بیگدلی،فاطمه حسن شیری، سعیدحیدری ،دکتررضادانشور، زهرارحیمی مقدم، دکتررضارزاقی، رضا رضائی، حمیدرضا سیدی، دکتر زهراسلیمانی ،محمدصباحی بیدگلی،فرزانه علیپور،حمیدرضاگیلاسی، دکترمنصوره مؤمن هروی، دکترزریچهروکیلی |
|||
تيپ سه |
||||||
7 |
كردستان |
تأثیر راهنمای یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری |
محمدرضا عبدالملکی- صدیقه مومنی – محمد زاهد رخزادی – دکتر یدالله زارع زاده |
|||
حيطه سنجش ، ارزشيابي و اثربخشي آموزشي |
||||||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
|||
تيپ يك |
||||||
1 |
شهيدبهشتي |
تحلیل آزمونهای علوم پایه و بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان و انجام مداخلات آموزشی در جهت ارتقا کیفیت آموزش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی |
دکتر مهرداد فیضی، دکتر سیدعلیرضا مرتضوی ، دکترجلال پوراحمد ، دکتر نوشین بلورچیان ، دکتر فراز مجاب ، آقای پیام شیرعلیزاده و خانم ناهید زیوی |
|||
2 |
اهواز |
اجرای ارزشیابی عملکردی با روش ابتکاری، با استفاده از رایانه و شبیه سازی پژوهش های واقعی و مجازی |
دکتر فاطمه حیدری دکتر مجید محمدشاهی دکتر مهدی سیاح برگرد |
|||
3 |
تبريز |
ارزيابي صلاحيت اخذ گواهي پايان دوره دانشجويان در درس عملي کنترل فيزيکوشيميايي داروها به روش حل مساله يا Problem solving |
صاحبان فرآيند و همكاران: دکتر فرناز منجم زاده- دکتر محمد رضا سياهي شادباد- دکتر مسلم نجفي- دکتر الناز تميزي –دکتر فرانک قادري-خانم حميده نجار پور- آقای نادر قبه زرین- آقای کاظم سیاهی |
|||
4 |
شيراز |
ارزشيابي چهره به چهره؛ رويكرد كيفي در جهت ارزشيابي گروه هاي آموزشي |
دكتر محبوبه صابر، دكتر محمد مهدي ثاقب، هاجر شيعه، فاطمه مير |
|||
تيپ دو |
||||||
5 |
قزوين |
نوآوري در شيوه ارزشیابی کارآموزي و کارورزی درعرصه دانشجویان رشته مديريت: کاربرد روش OSME در مقایسه با سایر روش ها |
دکتر رفعت محبی فر- الناز قناتی- فریبا زاهدی فر- محمد زکریا کیایی- معصومه ضیائی ها- دکتر علی صفری واریانی- دکتر احمد نیک پی- دکتر امیر ضیائی- زهرا قاسمی- نامجو پیروی |
|||
تيپ سه |
||||||
6 |
رفسنجان |
کاربرد روش آسکی(Objective Structured Clinical Examination) در ارزشیابی دانش و عملکرد بالینی دانشجويان پرستاري قبل از ورود به كارآموزي در عرصه فرآيندي جهت ارتقاء كيفيت آموزش باليني |
تابنده صادقي - دکتر علی راوری، مریم شهابی نژاد |
|||
حيطه مرجعيت ، رهبري و مديريت آموزشي |
|||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
تيپ يك |
|||
1 |
اهواز |
بهبود فرهنگ تجویز و مصرف دارو از طریق برگزاری دوره آموزش «فرهنگ مصرف و اصول صحیح تجویز دارو» به پزشکان و دریافت کنندگان خدمات دارویی |
دکتر بهزاد شریف مخمل زاده، دکتر فرخ رامش همكاران: دکتر محمد تقي منصوري ، دکتر فاطمه احمدی ، دکتر علي قربانی |
2 |
مشهد |
طراحی و اجرای مدل پلکانی مدیریت آموزشی فرامحلی در گروه های آموزشی |
صاحبان فرآيند: دکتر محمود تارا، دکتر امیر رضا رضوی، مهندس محمد رضا حسیبیان، دکتر سیدعلی علمداران، دکتر محسن نعمتی |
تيپ دو |
|||
3 |
گلستان |
رهبری و مدیریت کارآموزی در عرصه پرستاری بهداشت جامعه بر اساس آموزش پاسخگو |
صاحبان فرآيند: دکتر اکرم ثناگو، علیرضا شریعتی، مسلم حسام، دکتر لیلا جویباری- همكاران: فاطمه سادات صفوی |
4 |
اروميه |
رهیافت سیستمی و اقتضایی به رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه بر اساس تئوری یادگیری سازمانی: کاربست معیارهای رتبه بندی آموزشی دانشگاه ها در ارتقاء فرآیند های رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه |
دکتر بهلول رحیمی، دکتر سلیمان احمدی، الهه گوزلی، دکتر عیسی عبدی راد، لادن سلطان زاده، علی بنی آدم، دکتر آرام فیضی، دکتر علی رشیدی، دکتر رحیم محمودلو، دکتر تیمور اللهیاری، دکتر حسین حبیب زاده، دکتر نصر اله جباری، دکتر حمید رضا خلخالی، دکتر حسن صابری، دکتر نظرباغی |
5 |
كاشان |
بهبود رضایت دانشجویان از خدمات دانشکده پیراپزشکی گامی در راستاي تعالی دانشکده بر اساس مدل مدیریت کیفیت اتحادیه اروپا EFQM |
دکتر زهرا میدانی، دکتر اکبر علی اصغر زاده، ، مریم نزادی، زهرا ناظمی، سمیه صادقی همكاران: حميدرضا گيلاسي ، دكتر عبداله اميدي ، حميدرضا سيدي ، امير اعظم صامعي دكتر مهرداد |
تيپ سه |
|||
6 |
بيرجند |
طراحی، بومی سازی و راه اندازی یک سیستم مدیریت الکترونیکی یکپارچه آموزش از راه دور در دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس
|
دکتر مجید زارع بیدکی، علی رجب پور صنعتی، دکتر علی اکبر اسماعیلی، دکتر سید محمود میرزایی، دکتر احمد نگهبان، جواد پلنگی، فهیمه تقی زاده،مهندس مهدي قاضي زاده، مهندس حميد حسين پور |
حيطه مشاوره و راهنمايي |
|||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
تيپ يك |
|||
1 |
شهيدبهشتي |
فرایند ارائه مشاوره ادغام یافته در برنامه های گزارش صبحگاهی مراکز آموزشی درمانی به منظور ارتقا مهارتهای ارتباطی و توانایی بکارگیری زبان انگلیسی مورد نیاز اساتید و فراکیران بالینی در سمینار ها و کنفرانس های بین المللی |
علی صلاحی یکتا- دکتر سید جلیل حسینی - دکتر علی اکبر خادم معبودی- دکتر محمد یوسف حیدری- دکتر مصطفی رضایی طاویرانی- دکتر همایون زجاجی- دکتر محمد رضا سهرابی- دکتر ابولفضل همتی |
2 |
اهواز |
ارائه راهکارهایی در تضمین کیفیت و ارتقاء طرح استاد مشاور |
عبدالحسین شکورنیا – مهدی بیژن زاده – علی برزو – فاطمه احمدی – پوراندخت اسداللهی - محمود راهدار- اشرف تشکری |
تيپ دو |
|||
3 |
زاهدان |
طرح مدل آموزش مربی گری (منتورينگ) برعملکرد بالینی فینال دانشجویان مامایی دراتاق زایمان سال 91-89 (تجربه دو ساله) |
شهین دخت نوابی ریگی،دکتر علی نویدیان، دکتر محمود ایمانی، دکتر منصور شکیبا |
4 |
مازندران |
اثربخشی گردهمایی جامع اساتید مشاور و دانشجویان بر موفقیت برنامه استاد مشاور در دانشگاه ها (یک فرایند آموزشی با رویکرد اقدام پژوهی) |
محمدرضا اندرواژ ،دكتريدا... جنتي ، جبار حیدری فرد ،دکتر زهره شاه حسینی
|
5 |
همدان |
فرآيند توسعه مهارت مشاوره دانشجويان كارشناسي مامايي در SEB از طريق آموزش مبتني بر نياز جامعه و تاثير آن بر باورهاي بهداشتي ، مهارت و آگاهي زنان |
گيتا سنگستاني ، دكتر مهناز خطيبان |
تيپ سه |
|||
6 |
گناباد |
بهبود اثربخشی مشاوره به دانشجویان برای ارتقاء تحصیلی آنان |
دكتر شهلا خسروان - محمد رضا منصوريان- دكتر مسلم |
حيطه فعاليتهاي فرهنگي و امور تربيتي و اجتماعي |
|||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
تيپ يك |
|||
1 |
اهواز |
طراحی الگوی بهینه جهت اجرای واحد درسی آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس در قالب های آموزش شیوه درمان مصدومین حملات شیمیایی، در بیمارستان های صحرایی مناطق جنگی جنوب کشور، در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (91-90) |
دکتر سید محمد علوی، دکتر سید عباس فروتن،دکتر مهین دیانت، مهندس حسین کمیلی ثانی همكاران: دکتر محمد جعفر یدید، مهندس مهرداد شریفی، مهندس جمال کوتی، مهندس محمد درستیان |
تيپ دو |
|||
2 |
زاهدان |
امید افزایی استاد گامی اساسی در ارتقا اخلاقی، رفتاری و علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر ترویج آموزه های قرآنی |
صاحبان فرآيند: دکتر پرویزرضا میرلطفی دکتر منصور شکیبا، دکتر محمود ایمانی، دکتر مریم شکیبا ، سیامک سندگل،کیوان اکاتی، عمرالدين روستاخيز، مریم میری بنجار، مهدیه آدرم،مهدیه اصحابی مقدم، نرگس دری ، سميه عابدی پور |
تيپ سه |
|||
3 |
قم |
طراحي پايگاه آموزشي، فرهنگي و اجتماعي مبتني بر مدل آموزشي پويا در راستاي خودكفايي |
صاحبان فرآيند: دكتر عليرضا كوهپايي، دكتر سيد شمس الدين حجازي، همكاران : مريم طيبيي ، آمنه سيد فرج اله ، روح اله صفائي پور، حميد قره شيخ |
حيطه قوانين و مقررات و ساختارهاي آموزشي |
|||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
تيپ يك |
|||
1 |
مشهد |
طراحی، پیادهسازی و اجرای سامانه آموزش تخصصی و فوق تخصصی در سیستم جامع آموزش تحت وب |
مهندس هانیه مستور- دکتر علی عمادزاده - دکتر ندا چوبدار - دکتر رامین صادقی احمد علي زارع – مهندس احسان مرادی – مهندس نیره جعفرپور - آتنا اسدی- عماد ابراهیمزاده - مریم بهزاد - عباس عرب –مرتضي مقدم نژاد- مهدي ازغدي |
تيپ دو |
|||
2 |
بقيه ا... |
طراحی و اعتبار بخشی دستورالعمل های مراقبت بالینی پرستاری با رویکرد مبتنی بر شواهد در بخش مراقبت ویژه قلب بیمارستان بقیه ا... الاعظم (عج) |
مريم نظام زاده ، دکتر جمیله مختاری، جناب آقای دکتر سید محمد خادم الحسینی، جناب آقاي دکتر عباس عبادي
|
تيپ سه |
|||
3 |
شاهرود |
آشنايي دانشجويان پزشكي در مقطع علوم پايه با فعاليت ها و سطوح ارائه خدمات در بالين (تماس زودرس با بيمار) |
صاحبان فرآيند و همكاران: دكتر سيد شاهرخ آقايان ، دكتر مريم يار محمدي ، دكتر رضا چمن ، دكتر سيد عباس موسوي ، دكتر حميد واحدي مهشيد غلامي طارمسري |
حيطه محصولات آموزشي |
|||
رديف |
دانشگاه |
عنوان فرآيند |
صاحبان فرآيند |
تيپ يك |
|||
1 |
شهيدبهشتي |
فرایند طراحی، تدوین و آرشیو محصولات مولتی مدیای آموزشی (OpthalmoTube) جهت بیماری های شایع چشم پزشکی برای آموزش بالینی دستیاران چشم پزشکی |
دکتر بهرام عین اللهی - دکتر محمد مهدی صدوقی - دکتر مرجان زارع – مهندس محمد حسن شهریاری- مهندس زهرا حسین پور- سعیده حشمتی-معصومه کریمی- آرام دانشور- مصطفی میرکریمی |
2 |
اصفهان |
ارائه دوره مجازی دستورالعمل نظام ارجاع و پزشك خانواده در مناطق شهري |
شهلا شهیدی، دکتر مهناز بهادرانی، طا هره مقدس دکتر نیکو یمانی، دکتر کمال حیدری، بهاره سليماني
|
تيپ دو |
|||
3 |
اروميه |
طراحی وساخت فانتوم جدید آموزشی درس رادیولوژی عملی |
دکتر مریم مصطفوی، دکتر محمد جعفری حیدرلو، آقای سینا حبیبی، خانم نسرین سلماسی |
تيپ سه |
|||
4 |
شاهرود |
طراحی نرم افزار طرح جامع مدیریت پسماند (SWM) برای بهبود آموزش دانشجویان مهندسی بهداشت محیط
|
مهندس سعید ناظمی، دکتر رضا چمن، دکتر محسن اعرابی، دکترمحمد امیری، مهری دلوریان زاده |