قابل توجه اعضای هيات علمي و پژوهشگران محترم
سامانه پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور به آدرس www.oderi.pnu.ac.ir ،از کلیه اعضای هیات علمی و پژوهشگران محترم برای مشارکت درپژوهش های مرتبط دعوت به عمل می آورد.
سامانه پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور به آدرس www.oderi.pnu.ac.ir ،از کلیه اعضای هیات علمی و پژوهشگران محترم برای مشارکت درپژوهش های مرتبط دعوت به عمل می آورد.اولویت های پژوهشی این پژوهشکده به شرح زیر است:
اولويت ها ي پژوهشي گروه آينده پژوهي
1- بررسي راهكارهاي تبديل دانشگاه پيام نور به قطب علمي آموزش باز و از دور در منطقه آسياي جنوب غربي.
2- بررسي تاسيس شهرك هاي الكترونيكي براي راهبري آموزش باز و از دور در دانشگاه پيام نور.
3- بررسي فرصت ها و تهديد هاي جهاني سازي دانشگاه پيام نور.
4- بررسي جايگاه دانشگاه پيام نور در افق 1404.
5- بررسي تاسيس دانشكده ها و گروه هاي ميان رشته اي و رشته هاي كاربردي در دانشگاه پيام نور.
6- بررسي مدل هاي نوين آموزش باز و از دور.
7- بررسي تاثيرافزايش سن جمعيت در آينده دانشگاه پيام نور.
8- بررسي مطالعه تطبيقي ساختار و تشكيلات دانشگاه هاي باز و از دور كشورهاي جهان.
اولويت هاي پژوهشي گروه توليد علم
1- بررسي راهكارهاي ارتباط نهادهاي توليد علمي با كارآفريني و اقتصاد درآموزش باز و از دور.
2- بسترسازي فرهنگي توليد علم در آموزش باز و از دور.
3- نقش دانشگاه پيام نور در فرآيند توليد علم در آموزش باز و از دور.
4- بررسي جايگاه توليد علم در توسعه آموزش باز و از دور.
5- توسعه علمي آموزش باز و از دور در جمهوري اسلامي ايران ؛ ابعاد ، موانع و راهكارها.
6- دانشگاه پژوهشي و نقش آن در توليد علم درآموزش باز و از دور.
7- توليد علم و خطمشيهاي رسيدن به آن درآموزش بازو از دور.
8- بررسي ارتباط انجمنهاي علمي با دانشگاه هاي باز .
9-بررسي جايگاه توليد علم در دانشگاه پيام نور .
اولويت هاي پژوهشي گروه علم سنجي
1- انجام مطالعات تطبيقي و مروري در نظام سنجش علم و فنّاوري آموزش باز و از دور.
2- اعتبارسنجي و علم سنجي در دانشگاه پيام نور.
3- تدوين، تبيين، اصلاح و بوميسازي روش ها، استانداردها و شاخص هاي سنجش و ارزيابي علم و فناوري در دانشگاه پيام نور.
4- بازشناسي ارتباط شاخص هاي علم، فناوري و نوآوري با اثربخشي آن ها و طراحي چارچوب كامل سنجش علم، فناوري و نوآوري در دانشگاه پيام نور.
5- تدوين و اصلاح طرح و ساختار نظام سنجش و ارزيابي فعاليتهاي پژوهشي اعضاي هيات علمي و كارشناسان سيستم آموزش باز و از دور.
6- تدوين ضوابط و استانداردهاي لازم براي انتشار توليدات علمي در دانشگاه هاي باز و از دور.
7- شناسايي و ارائه پيشنهادات لازم در خصوص اصلاح آييننامهها و قوانين و مقررات مربوط به سنجش و ارزيابي علم و فناوري در دانشگاه پيام نور.
8- شناسايي، تدوين و تبيين ساختارها و ملزومات لازم براي ايجاد نظام سنجش علم و فناوري در سيستم آموزش باز و از دور.
9- تحليل استنادي توليدات علمي دانشگاه هاي باز ايران و جهان.
10- آسيبشناسي رفتار استنادي جامعه علمي دانشگاه پيام نور.
11- بررسي توليد علم در دانشگاه هاي باز و از دور جهان و تحليل جايگاه آن در سيستم آموزش باز و از دور ايران.
12- بررسي روند پيشرفت نظام هاي علمي در دانشگاه پيام نور.
13- ارزيابي شاخصهاي ارزشيابي و بررسي دانش روز علم سنجي در سيستم آموزش باز .
اولويت هاي پژوهشي گروه فناوري يادگيري
1- مديريت توسعه فناوري درآموزش باز و از دور.
2- مديريت انتقال فناوري درآموزش باز و از دور.
3- مديريت فناوري و افزايش درآموزش باز و از دور.
4- جايگاه نوآوري در مديريت فناوري در برنامه پنجم توسعه و چشم انداز بيست ساله كشور درآموزش باز و از دور.
5- نوآوري و مديريت فناوري و نقش آن در اصلاح الگوي مصرف درآموزش باز و از دور.
6- راه هاي اصلاح الگوي مصرف با بهره گيري از مديريت بهينه فناوري درآموزش باز و از دور.
7- نوآوري آموزشي و اصلاح الگوي آموزشي درآموزش باز و از دور.
8- ارزيابي و انتخاب فناوري هاي جديد در مسير آموزش از دور .
9- سازمان هاي يادگيرنده و نقش فناوري آموزشي در آنها.