• 1389/07/05 - 10:11
  • 43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

قابل توجه اعضای هيات علمي و پژوهشگران محترم

سامانه پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور به آدرس www.oderi.pnu.ac.ir ،از کلیه اعضای هیات علمی و پژوهشگران محترم برای مشارکت درپژوهش های مرتبط دعوت به عمل می آورد.

سامانه پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور  به آدرس www.oderi.pnu.ac.ir ،از کلیه اعضای هیات علمی و پژوهشگران  محترم برای مشارکت درپژوهش های مرتبط دعوت به عمل می آورد.اولویت های پژوهشی این پژوهشکده به شرح زیر است:

اولويت ها ي پژوهشي گروه آينده پژوهي

 1- بررسي راهكارهاي تبديل دانشگاه پيام نور به قطب علمي آموزش باز و از دور در منطقه آسياي   جنوب غربي.

 2- بررسي تاسيس شهرك هاي الكترونيكي براي راهبري آموزش باز و از دور در دانشگاه پيام نور.

 3- بررسي فرصت ها و تهديد هاي جهاني سازي دانشگاه پيام نور.

 4- بررسي جايگاه دانشگاه پيام نور در افق 1404.

 5- بررسي تاسيس دانشكده ها و گروه هاي ميان رشته اي و رشته هاي كاربردي در دانشگاه پيام نور.

 6- بررسي مدل هاي نوين آموزش باز و از دور.

 7- بررسي تاثيرافزايش سن جمعيت در آينده دانشگاه پيام نور.

 8- بررسي مطالعه تطبيقي ساختار و تشكيلات دانشگاه هاي باز و از دور كشورهاي جهان.

اولويت هاي پژوهشي گروه توليد علم                                                                                                    

 1- بررسي راهكارهاي ارتباط نهادهاي توليد علمي با كارآفريني و اقتصاد درآموزش باز و از دور.

 2- بسترسازي فرهنگي توليد علم در آموزش باز و از دور.

 3- نقش دانشگاه پيام نور در فرآيند توليد علم در آموزش باز و از دور.

 4- بررسي جايگاه توليد علم در توسعه آموزش باز و از دور. 

 5- توسعه علمي آموزش باز و از دور در جمهوري اسلامي ايران ؛ ابعاد ، موانع و راهكارها.

 6- دانشگاه پژوهشي و نقش آن در توليد علم درآموزش باز و از دور.

 7- توليد علم و خط‌مشي‌هاي رسيدن به آن درآموزش بازو از دور.

 8- بررسي ارتباط انجمن‌هاي علمي با دانشگاه هاي باز .

 9-بررسي جايگاه توليد علم در دانشگاه پيام نور .

اولويت هاي پژوهشي گروه علم سنجي


1-
انجام مطالعات تطبيقي و مروري در نظام سنجش علم و فنّاوري آموزش باز و از دور.

2- اعتبارسنجي و علم سنجي در دانشگاه پيام نور.

3- تدوين، تبيين، ‌اصلاح و بومي‌سازي روش ها، استانداردها و شاخص هاي سنجش و ارزيابي علم و فناوري در دانشگاه پيام نور.

4- بازشناسي ارتباط شاخص هاي علم، فناوري و نوآوري با اثربخشي آن ها و طراحي چارچوب كامل سنجش علم، فناوري و نوآوري در دانشگاه پيام نور.

5- تدوين و اصلاح طرح و ساختار نظام سنجش و ارزيابي فعاليت‌هاي پژوهشي اعضاي هيات علمي و كارشناسان سيستم آموزش باز و از دور.

6- تدوين ضوابط و استانداردهاي لازم براي انتشار توليدات علمي در دانشگاه هاي باز و از دور.

7- شناسايي و ارائه پيشنهادات لازم در خصوص اصلاح آيين‌نامه‌‌ها و قوانين و مقررات مربوط به سنجش و ارزيابي علم و فناوري در دانشگاه پيام نور.

8- شناسايي، تدوين و تبيين ساختارها و ملزومات لازم براي ايجاد نظام سنجش علم و فناوري در سيستم آموزش باز و از دور.

9- تحليل استنادي توليدات علمي دانشگاه هاي باز ايران و جهان.

10- آسيب‌شناسي رفتار استنادي جامعه علمي دانشگاه پيام نور.

11- بررسي توليد علم در دانشگاه هاي باز و از دور جهان و تحليل جايگاه آن در سيستم آموزش باز و از دور ايران.

12- بررسي روند پيشرفت نظام هاي علمي در دانشگاه پيام نور.

13- ارزيابي شاخص‌هاي ارزشيابي و بررسي دانش روز علم سنجي در سيستم آموزش باز .

اولويت هاي پژوهشي گروه فناوري يادگيري


1- مديريت توسعه فناوري درآموزش باز و از دور.

 2- مديريت انتقال فناوري درآموزش باز و از دور.

 3- مديريت فناوري و افزايش درآموزش باز و از دور.
 4- جايگاه نوآوري در مديريت فناوري در برنامه پنجم توسعه و چشم انداز بيست ساله كشور
درآموزش باز و از دور.

 5- نوآوري و مديريت فناوري و نقش آن در اصلاح الگوي مصرف درآموزش باز و از دور.

 6- راه هاي اصلاح الگوي مصرف با بهره گيري از مديريت بهينه فناوري درآموزش باز و از دور.

 7- نوآوري آموزشي و اصلاح الگوي آموزشي درآموزش باز و از دور.

 8- ارزيابي و انتخاب فناوري هاي جديد در مسير آموزش از دور .
 9- سازمان هاي يادگيرنده و نقش فناوري آموزشي در آنها.

 

  • گروه خبری : پژوهشی
  • کد خبر : 3206
کلمات کلیدی