• 1401/01/16 - 17:23
  • 142
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
تشریح روند جذب هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم

معاون محترم آموزش دانشگاه علوم پزشکی قم، روند جذب هیأت‌علمی در دانشگاه را تشریح کرد.

 آقای دکتر حرمتی معاون محترم آموزش در این خصوص گفت: مراحل جذب هیأت علمی به شرح ذیل و به تربیت در روند قرار می گیرد و در هر مرحله بررسی های لازم انجام می گیرد و پس از تاییدیه شش گانه، مجوز و حکم صادر می شود تا فرد بتواند عضو هیئت علمی دانشگاه شود.

وی افزود: این مراحل شامل، 1- درخواست و تایید گروه آموزشی

2- بررسی صلاحیت عمومی و اعتقادی

3- بررسی صلاحیت تخصصی

4- تاییدیه دستگاه های نظارتی

5- تاییدیه نهایی در هیئت جذب دانشگاه

6- تایید نهایی و صدور حکم از سوی هیئت جذب و امور هیئت علمی وزارت بهداشت می شود.

دکتر حرمتی ادامه داد: جذب هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم، به سه صورت انجام می‌شود که یا قراردادی، یا حین تعهدات خدمت و یا استخدام پیمانی از طریق فراخوان، است.

 

وی افزود: مدل اول (قراردادی) برای کسانی انجام می‌شود که فرد، طرح خود را در دانشگاه به‌صورت هیئت‌علمی طی کرده و در حال حاضر طرح وی تمام‌شده است و با توجه به اینکه فعلاً نمی‌توانیم استخدام کنیم و فرد نیز تمامی صلاحیت های لازم را دارد، فقط طی سه سال به او مجوز هیئت‌علمی می‌دهیم و بعدازآن مجوز از وزارتخانه گرفته و یا استخدام صورت می‌گیرد.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص روش دوم جذب هیئت‌علمی (حین تعهدات) گفت: روش دوم مخصوص افراد حین تعهدات خدمت است، ما رتبه‌های برتر را می‌توانیم سریعاً هیئت‌علمی‌کنیم چراکه آن‌ها صلاحیت را داشته و توانسته‌اند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

 

وی ادامه داد: سایر موارد را وزارتخانه به‌عنوان هیئت‌علمی حین تعهدات معرفی می‌کند که رشته‌های فوق تخصصی را معمولاً این‌گونه عمل می‌کند و یا اینکه یک فردی به دانشگاه برای طرح نیروی انسانی خود مثلاً ضریب K تخصص و فوق تخصص می‌آید و ما ایشان را در گروه آموزشی بررسی می‌کنیم و اگر در حوزه آموزش و درمان مناسب باشد و توانایی لازم را کسب کند از او می‌خواهیم که عضو هیئت‌علمی دانشگاه شود و درصورتی‌که خود فرد نیز تمایل داشت، از دستگاه‌های نظارتی نیز صلاحیت وی اخذ و درصورتی‌که مشکلی در این خصوص نداشته باشد، جذب هیئت‌علمی می‌شود و به‌محض اینکه تعهدات حین خدمت تمام شود، هیئت‌علمی آن فرد هم تمام خواهد شد.

 

دکتر حرمتی در خصوص مدل سوم جذب (استخدامی) گفت: سومین مدل هم استخدام پیمانی است که از طریق فراخوان وزارتخانه در رشته‌های موردنیاز جذب صورت می‌گیرد و فراخوان‌ها نیز به‌صورت کشوری اعلام می‌شود و از کل کشور افرادی که علاقه به خدمت در قم داشته باشند، در فراخوان شرکت کرده و مراحل را انجام می‌دهند.

 

وی بیان داشت: بعدازآنکه نظارت‌ها انجام و تأییدها صورت گرفت، بر اساس اولویت افراد مشخص و در سایت قرار می‌گیرد و بر اساس ظرفیتی که داده‌شده، وزارتخانه بررسی و به ما اعلام می‌کنند.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند اعتراضی گفت: ممکن است در این فرایند جذب، فردی اعتراض داشته باشد که می‌تواند اعتراض خود را در وزارتخانه مطرح و وزارت نیز بررسی می‌کند و درصورتی‌که اعتراض را وارد بداند به یک استان دیگر به‌عنوان بی‌طرف، مدارک را ارسال تا آن‌ها نیز بررسی و نتیجه را به وزارتخانه اعلام کنند.

 

دکتر حرمتی تأکید کرد: تمامی موارد و روند جذب هیئت‌علمی بر اساس مباحث قانونی و تعیین صلاحت حرفه‌ای و اخلاقی هر فرد است، و اینکه گفته شود، فردی بدون صلاحیت جذب می‌شود، صحیح نیست.

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزشی
  • کد خبر : 50609

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید